OBAL ROKU - jediná soutěž na českém a slovenském trhu, ve které nejlepší obal vybírá odborná porota. Výstava všech finalistů soutěže v prostorách Mezinárodního centra pro současné umění MeetFactory ve dnech 21. a 22. 6. 2016.

 

Finalisté OBAL ROKU 2016 kategorie NÁPOJE



Plastové sudy EcoDRAFT s vnitřním dvojitým vakem

Přihlašovatel: Cardiff Group NV

Plastové sudy EcoDRAFT s vnitřním dvojitým vakem, který odděluje nápoj od tlačného plynu, umožňují zachování originální chuti nápoje bez ohledu na tlakové médium. Vak je vyroben z vícevrstvé fólie, která zaručuje prodloužení trvanlivosti nápoje až na dva roky. Sud je vyroben z recyklovatelného polyetylénu a svojí robustností a odolností se vyrovná klasickému nerezovému sudu. Sudy EcoDRAFT se dodávají ve dvou variantách:

Jednorázové sudy jsou určeny hlavně pro export. Po použití se recyklují a uspoří vynecháním zpětné dopravy.

Znovupoužitelné sudy umožňují snadnou výměnu vaku za nový bez nutnosti vyplachování. Jsou vyráběny v různých objemech pro všechny druhy nápojů, hlavně sycených i fermentovaných.

 

 

 

Pivní přepravka 20 x 0,5l Holba, Litovel, Zubr

Přihlašovatel: Alfa Plastik, a.s.

Nové pivní přepravky Holba, Litovel a Zubr se vyznačují originálním designem, soudkovitým tvarem a celoplošnou etiketou přesně sladěnou s tělem přepravky.

Prodeje Holby po uvedení nové přepravky meziročně rostou na jinak stagnujícím trhu o 20 %.

Výroba zahrnuje náročnou technologii IML, kdy etiketa je zalisována přímo do přepravky, zde je navíc etiketa celoplošná a uzavřená okolo madla.

Přes značné technologické nároky je výrobní zmetkovitost omezena na 2 %. Velká pozornost je věnována životnosti, která je očekávána na úrovni 20 let, i přímé ochraně životního prostředí, celá přepravka včetně etikety je recyklovatelná.

Prodeje Holby po uvedení nové přepravky meziročně rostou na jinak stagnujícím trhu o 20 %.

 

 

500 ml. HOT FILL PET láhev Hamánek

Přihlašovatel: Plastipak Czech Republic s.r.o.

Výsledkem úspěšné spolupráce mezi společnostmi Plastipak a Hamé byl vývoj první PET lahve plnitelné za horka při vysoké teplotě (až 85°C) bez použití dodatečných technologií pro zpevnění obalu. Obal umožňuje plnit nápoje bez přidání konzervantů a bez přidání umělých barviv. Použití speciální technologie umožnilo společnosti Plastipak vyvinout obal, který je odlišný od tradičních obalů plnitelných za horka. Obal se používá pro plnění dětských nápojů a proto jedním z hlavních benefitů je nerozbitnost obalu, dále také nízká hmotnost obalu v porovnáním se sklem, a v neposlední řade i to, obal je transparentní a zcela recyklovatelný.

 

 

700 ml. HOT FILL PET láhev HAMÉ sirup

Přihlašovatel: Plastipak Czech Republic s.r.o.

Sirup vysoké kvality s ovocným podílem plnitelný při vysoké teplotě (až 85°C) do PET láhví bez přidání konzervantů a bez přidání umělých barviv je svým způsobem ojedinělým obalem, protože se při jeho výrobě použila speciální technologie a obal je zcela odlišný od tradičních obalů plnitelných za horka. Obal je zcela recyklovatelný, nerozbitný, transparetní a v porovnání se sklem je jeho benefitem i jeho nižší hmotnost.

 

 

Vinná etiketa "Reserva" Vinařství - Petr Skoupil

Přihlašovatel: ETIFLEX, s.r.o.

Tiskárna Etiflex vyrobila, ve spolupráci s grafickým studiem Pergamen, novou kolekci vinných etiket pro Vinařství Skoupil z Velkých Bílovic. Jejich portfolio je tvořeno třemi řadami vín – přívlastkovými víny, terroir a reservou. V etiketách se odráží odkaz na tento region, jeho historii a místní tradice, jejich moderní pojetí bylo v rámci zpracování pro naši tiskárnu velkou výzvou. Reserva víno, které zrálo v sudech prémiové kvality dvanáct a více měsíců, dostalo „nálepku“ s kusem historie a tradic. Motivy na etiketě vychází z tradičního lidového kroje Velkých Bílovic – krojových kalhot žlutic. Tyto krásné lidové motivy byly přeneseny na etiketu pomocí technologie debossing. Etikety jsou tištěny na přírodní papír rustique blanc technologií flexotisku.

 

 

Vinná etiketa "Keramika" Vinařství - Petr Skoupil

Přihlašovatel: ETIFLEX, s.r.o.

Tiskárna Etiflex vyrobila, ve spolupráci s grafickým studiem Pergamen, novou kolekci vinných etiket pro Vinařství Skoupil z Velkých Bílovic. Jejich portfolio je tvořeno třemi řadami vín – přívlastkovými víny, terroir a reservou. V etiketách se odráží odkaz na tento region, jeho historii a místní tradice, jejich moderní pojetí bylo v rámci zpracování pro naši tiskárnu velkou výzvou. Keramika nalezená v archeologické lokalitě Velkých Bílovic byla inspirací pro řadu přívlastkových vín. Bílé, červené i růžové víno má na etiketě svůj jedinečný motiv konkrétní keramiky. Etikety jsou tištěny na přírodní papír rustique blanc technologií flexotisku s použitím metalických barev. Věrohodná plasticita motivu keramiky je dosažena technologií embossingu.

 

 

Top&Deluxe collection 0,75L

Přihlašovatel: Vinařství Mutěnice, s.r.o.

Čistota, lehkost, elegance a luxus. Slova, která doprovázejí celý design etiket inspirovaná claimem společnosti Klenot na vinařském trhu. Tato řada s brandem společnosti postavená na jednoduchosti navrženého designu s důrazem na vyzdvižení prvků využití moderních technologií zušlechtění je vlajkovou lodí společnosti. Stavebním kamenem je právě orlice, která je v logu a je prvkem korporátní identity. Návrh je postaven na papíru HG wine perlé. Dále na využití zušlechťovacích technik horké ražby ve zlaté barvě a Braillův lak, což je vysoký sítotiskový transparentní lak. Právě v laku je využita orlice jako symbol elegance a luxusu, který klenoty mají. Zlatá ražba pak jen dotváří design. Tato pečeť je pak takovým "symbolem" a spojením pro další řady. Záměrně jsou vytvořeny dvě barevné kombinace černá a bílá, jing a jang. Tyto dvě nadčasové kombinace a protiklady, které se přitahují. Černá jako symbol luxusu pro drahé kameny a bílá jako symbol čistoty a elegance.

 

 

Moravian series 0,75 L

Přihlašovatel: Vinařství Mutěnice, s.r.o.

Nová řada vín společnosti založena na moderních zušlechťovacích technikách. Design je založený na horké ražbě ve zlaté barvě a Braillovu laku. Etiketa je dvojdílná záměrně jako symbol, že řada obsahuje 2 výrobky, které neodmyslitelně spojuje právě pečeť Vinařství Mutěnice uprostřed. Záměrně jsou použity dva druhy papírů pro dosažení efektu luxusu. Papír HG Wine perlé je použitý u červené varianty, aby byl dosažen lesk rudé barvy a na černé variantě je použitý papír Matt wine, aby byl dosažen efekt sametu. Spojovacím prvkem je orlice, která je v logu Vinařství Mutěnice. Elegantní výrazný design. Je využitá jednoduchá klasická lahev, právě aby vynikla etiketa.

 

 

Karpatské brandy špeciál – Barrel

Přihlašovatel: GRAFOBAL, akciová spoločnosť

Inovovaný produkt v novom obale akcentuje graficky aj hmatovo (reliéfna razba) technológiu zrenia prémiovej značky brandy v dubových sudoch. V predajni obal okamžite zaujme svojou odlišnosťou od iných značiek i svojho bezprostredného predchodcu. Prítomnosťou charakteristických prvkov dizajnu sa však hrdo hlási k tradičnej slovenskej značke KBŠ. Použité náročné technológie okrem

vizuálneho efektu zaručujú originalitu produktu. Tlač obojstranná 5 + 2 farby s parciálnym hybridným a UV lakom, debossing, kašírovanie na F – vlnitú lepenku, výsek a 3bodové lepenie.

 

Lahev ZUBR 0,5 l

Přihlašovatel: PMS Přerov a.s.

Nové lahve ZUBR 0,5 l které nahradily původní NRW, na první pohled zaujmou delším hrdlem a ve skle embosovaným motivem chmele, ječmene a koruny. Jejich ergonomický tvar a celkový design podtrhuje osobitost lahve a viditelně ji odlišuje od konkurence. Nová lahev má navíc specifický tvar hrdla, který při plnění minimalizuje nežádoucí přístup vzduchu do piva. Dalším významným přínosem je snížení hmotnosti oproti NRW lahvi.

 

 

Lahev LITOVEL 0,5 l

Přihlašovatel: PMS Přerov a.s.

Nové lahve LITOVEL 0,5 l které nahradily původní NRW, na první pohled zaujmou delším hrdlem a ve skle embosovaným motivem chmele, ječmene a koruny. Jejich ergonomický tvar a celkový design podtrhuje osobitost lahve a viditelně ji odlišuje od konkurence. Nová lahev má navíc specifický tvar hrdla, který při plnění minimalizuje nežádoucí přístup vzduchu do piva. Dalším významným přínosem je snížení hmotnosti oproti NRW lahvi.

 

 

Lahev HOLBA 0,5 l

Přihlašovatel: PMS Přerov a.s.

Nové lahve HOLBA 0,5 l , které  nahradily původní NRW, na první pohled zaujmou delším hrdlem a ve skle embosovaným logem. Jejich ergonomický tvar a celkový design podtrhuje osobitost značky a Holbu viditelně odlišuje od konkurence.  Nová lahev má navíc specifický tvar hrdla, který při plnění minimalizuje nežádoucí přístup vzduchu do piva. Dalším významným přínosem je snížení hmotnosti oproti NRW lahvi.

 

 

 

Salabka lahev na víno

Přihlašovatel: Zlatá Praha Salabka s.r.o.

Inovovat etiketua vinařství Salabka. To je výjimečné pro svoji polohu – Praha Troja, pro svůji historii „kolébka českého vinařství“ i vzácnost. Vše vychází ze silného loga Salabka a v něm obsaženém symbolu. „A“ není jen první abecedně, ale v názvu Salabka je obsaženo hned 3x, navíc prostřední je symetrické. Na láhvi dominuje symbol „A“, který přechází v půdorys vinice, ve kterém je vyznačeno kde se daná odrůda pěstuje. Na vinici se pěstuje celkem 15 odrůd. Na láhvi je umístěno 14 diamantů, 15tým diamantem je samotné víno. Technologie je sítotisk na barvenou lahev + řezaná metalická fólie. Medaile „A“ podtrhující originálnost produktu spolu se stuhou, která vyjadřuje barvu vína uvnitř. Zvolená nadčasová matná černá podtrhuje celkový dojem z láhve a mimo celistvosti designu nabízí i ochranu před negativními vlivy světla na obsah.

 

 

Voda z doby ledové – Sklo

Přihlašovatel: David Rybář – Dr. Design

Láhev Fromin – Voda z doby ledové imituje dvě na sebe postavené kostky ledu a svým atypickým nepravidelným tvarem prověřila možnosti sériové výroby ve sklářském průmyslu. Pro zachování co nejčistších, přirozených tvarů, bylo navrhnuto dno bez pravidelných technických linií a to včetně „kladívkování“, které je na láhvi ve tvaru kapek vody. Aby se etiketa co nejméně promítala do optiky láhve při čelním pohledu, je tištěna na čirý materiál a rozdělena na dvě části, které jsou umístěny na boky láhve. Na hrdlo, které svým větším průměrem usnadňuje nalévání vody, byl vyvinut speciální čirý uzávěr z makrolonu.

 

 

Voda z doby ledové – Export

Přihlašovatel: David Rybář – Dr. Design

Láhve speciálně určené pro export jsou vyráběny z lehčeného skla s důrazem na co nejnižší přepravní hmotnost a ekologii. Ochrana obsahu je zajištěna tlakovým hliníkovým uzávěrem. Místo standardní etikety byl zvolen velmi odolný potisk keramickými barvami po celém obvodu s následným zapečením do povrchu láhve. Hlavní motiv je dále zdůrazněn nanesením čiré taveniny, která imituje dekor odlitý ve skle. Zvláštní pozornost se věnovala přípravě potisku hrdla, aby ve výsledku nedocházelo k deformacím, způsobeným značným rozdílem mezi délkou horní a spodní části potiskované plochy.  

 

 

Dárkové balení Budvaru (1l láhev a 2 poháry)

Přihlašovatel: Model Obaly, a. s.

Netradiční dárkový obal na láhev piva o objemu 1l a dvě sklenice vznikl jako exkluzivní řešení pro český pivovar Budějovický Budvar. Dominantou obalu je průhled, v němž vynikají linie láhve i sklenic a kontrastují tak s lomenou konstrukcí. Obal tvoří jednoduchý nelepený pás z vlnité lepenky složený v lichoběžníkový rám fixovaný zámky. Produkty jsou uchyceny v otvorech, které kopírují jejich tvar. Obal je praktický i estetický a především efektivně reprezentuje značku pivovaru.

 

 

Litrová láhev piva

Přihlašovatel: Model Obaly, a. s.

Minimalistický obal na láhev piva o objemu 1l byl vytvořen speciálně pro pivovar Budějovický Budvar. Základním elementem je samotná láhev viditelná ze všech stran. Konstrukce se skládá ze dvou částí – hlavního přebalu a vnitřní vložky kopírující tvar láhve, která láhev pevně fixuje v přebalu. Ten vychází z jednoduché čtyřstěnné konstrukce s předlepeným dnem. Dva výřezy utváří zajímavý estetický efekt. Jeden je miniaturou láhve propouštějící do ní denní světlo a druhý, v podobě širokého okna, dotváří finální design obalu. Obal působí moderně a čistě. 

 

 

Korunní – LIMETA s kapkou MÁTY – 0,75l

Přihlašovatel: OTK GROUP, a.s.

Smrštitelná rukávová etiketa na jemně perlivou vodu s příchutí limety a máty v plastové láhvi o objemu 0,75 l. Design nadále kopíruje trend populární bílé barvy. Výhodou této rukávové etikety je využití celé plochy obalu i u náročného tvaru výrobku. Grafika je deformována podle tvaru láhve tak aby vypadala realisticky, pomocí propracovaného deformačního softwaru ESKO. Atraktivní motiv je vytištěn s parciálním matováním, které ladí s barvou nápoje. Díky průhledům je možné sledovat obsah láhve a motiv bublin vtipně koresponduje s perlivým nápojem. Díky technologii tisku je zajištěna odolnost motivu finálního produktu. - UV Flexotisk, PVC shrink 50 μ (65% smrštitelnost), lepení.

 


Slavnostní předávání ocenění proběhne 3. listopadu 2016. Ceremoniál se uskuteční během Obalového kongresu Syba organizovaného souběžně s největší středoevropskou logistickou konferencí SpeedChain.