Obaly na potraviny patří vedle kosmetiky a nápojů k designově nejvýraznějším obalům. Na druhé straně je potřeba přiznat, že v této kategorii existuje opravdu obrovská konkurence výrobců. K zavedeným výrobcům patří skupina Chemosvit, která v této kategorii v Obalu roku uspěla s velmi atraktivním obalem na kávu. Obal se vyznačuje i příjemným „papírovým“ efektem.

Chemosvit Folie a. s. není pouze tradičním výrobcem, ale patří i k inovátorům ve svém sortimentu. Mezi novinky v potravinářském průmyslu lze zařadit i vítězný obal na kávu.

Haptický efekt zapojuje do výběru produktu další smysly

povrchová úprava má „papírový efekt“ a to nejen vizuální, ale i haptický. Na dotyk je obal typicky drsný, od papíru k nerozlišení a tedy netypický pro hlubotiskovou technologii. Obal díky „paper look“ efektu působí velmi luxusním dojmem a při správném rozložení lakovaných a nelakovaných ploch navozuje efekt embosingu.

Jak dosáhnout papírového vjemu

K dosažení papírového efektu byl použit speciální, dvojkomponentní lak (při klasickém gravírování hlubotiskových válců je vizuální efekt srovnatelný, ale na dotyk je obal hladký a postrádá efekt paper look). Pro dosažení efektu povrchové drsnosti bylo nutné dobu gravírování čtyřnásobně prodloužit a i vrstva laku je na tuto technologii hlubotisku velmi vysoká.