Smurfit Kappa patří k pravidelně oceňovaným společnostem v národních i mezinárodních soutěží. K úspěchům letošního roku si společnost připsala hned několik ocenění v rámci certifikované soutěže Obal roku. Minulý týden jsme vyzpovídali zástupce konstrukčního i obchodního oddělení, dnes nás zajímal pohled na OR z hlediska celé společnosti.

Na otázky úterního blogu za společnost Smurfit Kappa dnes odpovídal Jan Kaprhál, Innovation & Marketing Manager CZ.

 

Proč jste se jako firma rozhodli přihlásit dnes již vítězné exponáty do soutěže OBAL ROKU?

Každoročně přihlašujeme dle našeho soudu nejlepší obaly vyvinuté pro různá odvětví průmyslu. Důvodů je vždy vice. Jednak zviditelnit a ocenit zákazníka za dostatečný prostor věnovaný vývoji obalu nebo opravdu ukázat kam lze obalový design posunout. Ale také bez ostychu přiznávám, ze OR bereme jako svou vizitku.

 

Co pro vás znamená ocenění OBAL ROKU?

Ocenění je odměnou za práci designerů nebo obchodníků a zároveň takovým nastaveným zrcadlem, zda jsme v uplynulém roce opravdu posunuli hranice obalového designu a přišli s něčím novým. Před přihlášenim projektu vždy vedeme interni debatu jednak co vůbec dame do užšího vyběru a zda je ten či onen obal dostatecně inovativní. Ze zkušenosti vím, že jsme mnohem kritičtější než porota a leckterý obal nepřihlásime prostě proto, ze nám přijde uz běžný. O to větší překvapení pak je, když podobný obal jiného výrobce cenu ziská.

 

Jedná se o vaše první ocenění OR, příp. bylo již v min. za nějaké vaše řešení firmě toto ocenění uděleno?

Ocenění OR máme již mnoho, každoročně si nějaká odnášíme, a to včetně Cen předsedkyně poroty. Letos opět Stříbrná za Sardinky a navíc Cenu spotřebitele za Hrad – tu jsme opravdu nečekali.

 

Myslíte si, že ocenění OR vám pomáhá ať již z hlediska dlouhodobého či krátkodobého marketingu – jak?

Nevyhrávat ceny a říkat si „inovativni výrobce obalových řešeni“ by nešlo dohromady. Inovaci mame v krvi a je to jeden ze způsobu jak našim zakazníkům ukázat, že nad svou prací přemýšlíme a jdeme ještě o krok dál.

 

Jaký je vztah vašich zákazníků k ocenění OBAL ROKU?

Někteří zákazníci soutěž neznají, ale rozrůstá se skupina těch, kteří naopak chtějí své jméno spojit s oceněním OR, promují ho na svých stránkách ci sociálních sítích.

 

Cítíte značku OBAL ROKU jako vyjádření kvality, inovace?

Ano, jednoznačně. Ostatně letos je krásným příkladem fakt, ze všechny tři naše OR byly oceněny i v soutěži WorldStar. OR tedy je značka, která vyjadřuje kvalitu a inovaci.

 

Co kromě OR říkáte dalšim cenám, které jste letos ziskali?

Po loňské Stříbrné ceně předsedkyně poroty jsme měli laťku nasazenou docela vysoko, lepší výsledek už mohla být jen ta Zlatá. Nominace do užšího kruhu finalistů nas proto potěšila a věřili jsme, ze uspějeme. Povedlo se – a I letos jsme se Sardinkami získali Stříbrnou cenu. Pro tým ze Žimrovic je to obrovské uznání a je to vlastně jejich druhá Stříbrná v řadě!

 

Letos se ale udilela i Cena spotřebitele…

Máte pravdu, o téhle ceně jsme vůbec nevěděli. Když na podiu zaznělo, že se nějaká taková cena vyhlašuje, pohodlně jsme se usadili a jako domněle nezúčastnění (přeci jsme přihlašovali vše do transportnich obalů) jsme čekali, jak si ostatni obaly povedou. Kupodivu se náš Hrad objevil mezi 22 nominovanymi obaly. Opět jsme se v sedačkách napřímili a čekali, co bude dál. V 6 kategoriích více než 1000 spotřebitelů hodnotilo obaly z pohledu funkčnosti, unikátnosti, zapamatovatelnosti, inovací a líbivosti, potažmo jak se hodí k balenému produktu. A když hned v první kategorii byl Hrad druhým nejlépe hodnoceným, stáli jsme na nohách a veřili :-) Nakonec byl dokonce ve 3 oblastech vitězem a my už věděli, že jsme vyhrali. Diky, tohle jsme opravdu nečekali:-).