Vůči módním vlnám nejsou imunní snad žádné oblasti, balení nevyjímaje. Někdy inovace je trvalým přínosem, který si rychle najde uplatnění a to často velmi široké, jindy se ani nedostane na trh a jindy vystřelí a pohasne.

Obaly a odnosné tašky zvlášť jsou trnem v oku zelených. Jejich zjednodušené vnímání světa nahlíží na obaly jako na nepřítele lidstva (a přírody). Zejména obaly na bázi plastů jsou v silné nemilosti. Zvláště pak „igelitky“. Tažení proti nim ke svému prospěchu využívají výrobci zaručeně „ekologických“ odnosných tašek. Na vlně popularity bioplastů  se snaží profitovat obchodní řetězce i internetoví obchodníci.

ALZA se vrátila k PE taškám

Dobrým příkladem návratu ke konzervativním plastovým polyetylénovým (PE)  taškám je přední internetový obchod ALZA, který upustil od kampaně založené na „bio“degradovatelných taškách. Tyto tašky byly ovšem opět z PE, ve kterých byly přimíchány chemické látky látky na urychlení rozpadu (degradace). Některé z nich byly biodegradovatelné jen podle nápisu na nich natištěného, aniž by tyto degradaci urychlující chemikálie obsahovaly. Česky se dá říci: podvod. Máme již pár let několik vzorků, dopřáváme jim sluníčka, ale k rozpadu se nechystají.

Nyní tak získal více místa i maskot Alzy, zelený marťánek.