Red Dot je jedna z nejuznávanějších designérských soutěží na světě. Oceňovány jsou výrobky v rozmanitých kategoriích. A samozřejmě, zde mezi vítězi lze najít i zajímavá řešení z oblasti packagingu. V letošní Red Dot Award patřil k vítězům i zajímavý obalový koncept na mléko Milgrad prodávaném na ruském trhu.

 

Red Dot Award je mezinárodně organizovaná soutěž, která oceňuje nejlepší produkty s roční periodicitou. Inovace, kvalita, funkčnost a ekologická kompatibilita jsou jen některé z mnoha kritérií, na nichž je rozhodování zhruba 40 členné nezávislé mezinárodní poroty založeno. Pečeť kvality je však vždy udělena pouze produktům, které se odlišují od jiných srovnatelných výrobků na trhu výjimečným designem a funkcí. Aby bylo možné vyhodnotit rozmanité produkty v oblasti designu profesionálním způsobem, je Red Dot Award rozdělena do třech disciplín. Produktový design, komunikační design a designový koncept.

Hravý design obalu na mléko

Konkurence mezi mléčnými výrobky v Rusku je nelítostná. Proto byla pro značku Milgrad mlékárny Bryansk vyvinuta modrá kočka, aby zvýraznila produkty v regálu něčím opravdu novým a roztomilým, prostě aby si získala srdce spotřebitelů. Kočka se toulá po obalech různých mléčných výrobků, vyčkávavě vykukuje zpoza rohu, hraje si s provázkem nebo jen zvědavě zírá na spotřebitele. Ilustrace začíná na jedné straně obalu a pokračuje na další straně, aby s ní divák mohl pracovat přímo na regálu supermarketu. Současně lze několik balení spojit dohromady, aby bylo vidět, jak se celá kočka pohybuje po balení. V tomto redesignu bylo zachováno známé a často používané barevné kódování: bílá pro mléko, zelená pro kefír a světle hnědá pro podmáslí. Pozadí je zachováno v minimalistické bílé, zatímco odlišná barva písma odlišuje potraviny od ostatních. Chlupatý ambasador se objevuje na každém produktu a ve velmi krátké době si dokázal získat srdce lidí a mediálních kanálů daleko za hranicemi země.

Vyjádření poroty

Design obalu pro mléko Milgrad je naprosto výjimečný a výjimečný a právem patří mezi vítěze soutěže. Koncept ukázat kotě v různých pózách a nechat ho pobíhat po všech stranách obalu je chytrý a velmi dobře provedený. Jednoduchý, ale poutavý design spotřebitele okamžitě zaujme a vyzve ho, aby si prohlédl celý obal ze všech stran. Stejně důmyslná je i možnost hrát si s tímto designem na poličce a sestavovat tak různé scénáře.