Kategorie e-commerce si v Obalu roku již své místo vydobyla před delším časem. Současný stav v době COVID pandemie tomuto sektoru samozřejmě ještě více nahrává než kdykoli předtím. Pro obaláře to však znamená nejenom nové zákazníky, ale i nové výzvy. Zajímavá a hlavně inspirativní ochutnávka přinesla do této kategorii hned pět vítězných exponátů

Podobně jako i ostatní kategorie, u e-commerce je znát silný akcent na udržitelnost, nejenom z hlediska materiálu, kde jednoznačně převažuje papír a lepenka, ale i z hlediska snahy o konstrukční optimalizaci. Ta ve spojení s vhodným materiálem přináší nejenom úspory, ale snižuje i dopad případné uhlíkové stopy.

 

Cesta modulární optimalizace

Především česká pošta, ale i další segmenty, které dopravují zásilky, volají po modulárním charakteru obalů. Mondi Bupack vytvořil papírová koncept obálek, který nejenom plnohodnotně nahrazuje obálky s bublinkovou folií, ale vyznačují se i modularitou, a to nejenom rozměrovou, ale i konstrukční. Na umožnění vícedruhového balení výrobků se velice úspěšně soustředil i další vítězný přihlašovatel, společnost Dropax. Obal E-pack MONT BLEU kromě toho významně šetří i náklady jak při přepravě, tak i skladování.

 

Bezpečnost a estetický vzhled

Velkým problémem je u e zásilek bezpečnost. Tu především ve svém EKO boxu řešil vítěz Servisbal Obaly pomocí inovativních zámků ve spojení s dalšími konstrukčními prvky. Společnost THIMM naopak dokazuje případným odběratelům, že není dobré mít pro e-commerce fádní obaly. Pomocí kvality materiálu ve spojení s laserovým výsekem a digitálním tiskem dosáhla společnost zajímavého „look“ obalu „Spokobox“, kdy grafický prvek nemusí být zdaleka jen tištěný. Smurfit Kappa svým novým pojetím, změnil původní nevzheldný obal k nepoznání. Nová obal na hodinky PRIMfix je nejenom konstrukčně zajímavý a zároveň udržitelný, ale dokáže i zákazníkovi výrazně zlepšit zážitek i vnímání značky.