Nové kompletační centrum Mailstepu umožní NutritionPro rychlé doručení jídel. Je to vůbec poprvé, co se v ČR rozjela spolupráce mezi fulfillmentovou firmou a dodavatelem krabičkové diety. Na přípravu 200 m2 velkého kompletačního centra, schopného zásobovat desetitisíci jídly tisíce klientů denně, měl Mailstep pouhé dva měsíce.

 

Mailstep, společnost specializující se na fulfillmentová řešení pro e-shopy, nově poskytuje kompletaci a expedici jídel klientovi NutritionPro, dodavateli krabičkových diet na míru. Spolupráce s klientem NutritionPro byla podepsána v únoru a úspěšně spuštěna již v dubnu.

 

“Díky obrovskému nasazení všech oddělení se nám podařilo dokončit stavbu a spustit expedici jídel přesně 6. dubna. Testování nového systému kompletace proběhlo tři dny před spuštěním ostrého provozu a bylo velmi úspěšné,” řekl Eduard Steško, produktový manažer Mailstep, který má tuto spolupráci na starosti. 

Nové 200 m2 velké chladící zařízení je modulární, takže je možné jej kdykoli v řádu dnů rozšířit o další metry čtvereční. Stavba byla financována oběma společnostmi, ale přesná částka investice nebyla zveřejněna.

Podobné služby nejsou běžné ani v zahraničí

Jedná se o unikátní spolupráci na českém trhu, neboť u nás nikdo nenabízí fulfillmentové služby pro klienty s rychloobrátkovým zbožím, které podléhá rychlé zkáze, a očekává se jeho doručení v tentýž den. I v zahraničí fulfillment standardně řeší spíše velké distribuce do restaurací nebo provozoven a doručení následující den.

“Jídlo do Mailstepu přichází od výrobců již zabalené, což však neznamená, že by nemuseli dodržovat striktní teplotní řetězec a hygienické normy SZPI pro práci s potravinami. Od té doby, co kompletaci a distribuci krabičkových diet outsourcujeme, se nám rozvázaly ruce pro další aktivity,” říká Jan Valeš, obchodní a marketingový ředitel NutritionPro.

Cesta ke snížení nákladů

E-shopy a obecně firmy s rychlým růstem řeší často neúměrné zvyšování nákladů na provoz a diverzifikaci lidských zdrojů na provozní část. “To je vlastně alfou a omegou Mailstepu. Snížit náklady a nechat volné ruce provozovatelům e-shopů pro růst i zlepšování jejich služeb,” uzavírá Eduard Steško.