Obal roku 2021 - jediná certifikovaná soutěž v Česku a na Slovensku, určena pro společnosti podílející se na zajímavém obalovém řešení skončila mimořádně úspěšně.  Vedle cen Obalu roku byly uděleny i ceny hlavní – Cena za Udržitelnost, Design Touch a Zlatá, Stříbrná (zde dokonce 2x) a Bronzová cena předsedkyně poroty. Každý pátek jsme připravili rozhovor s hlavními vítězi, tak, aby byl nejenom zajímavý, ale i inspirativní pro další ročník soutěže. Dnešní rozhovor je s nositelem Bronzové ceny předsedkyně poroty.

 

Dnešní rozhovor je s vítězem Bronzové ceny předsedkyně poroty, kterou získala společnost THIMM THE HIGHPACK GROUP. UNIVERZÁLNÍ FIXACE BMW G38 je monomateriálovou alternativou s mnoha benefity k původnímu obalovému řešení. Fixace z vlnité lepenky připomíná svým tvarem mřížku a její díly přesně kopírují nepravidelný tvar P/L varianty výrobků. Ty jsou v ní pevně aretovány pomocí výčnělků (montážních částí) zapadajících do vytvořených proseků. Snadné skládání obalu, snadné vkládání i vyndavání produktů, kompaktnost řešení, dobrá manipulovatelsnost i výborná stohovatelnost – to jsou jen některé z benefitů vítězného obalu.

Za společnost THIMM pro Syba Blog News odpovídal Marek Sekula, Projekt Manager,THIMM THE HIGHPACK GROUP. Více o exponátu i dalších vítězích Obalu roku najdete zde.

 

-          Jaké byly hlavní důvody výběru přihlášení konkrétního vítězného exponátu do soutěže OR? 

Důvodů bylo několik. Jako první bych určitě zmínil inovaci. Z našeho pohledu se jedná o velice zdařilou optimalizaci původního balení, která je jako celek i v detailech originální a přináší celou řadu výhod.  

Dalším důvodem byla týmová spolupráce. Nejedná se o produkt navržený pouze jedním Vývojářem, ale jsou zde zastoupeny jednotlivé nápady celého týmu. Ty byly postupným přidáváním a ověřováním spojeny do ucelené konstrukce fixace. Spolupráce je, z mého pohledu, velice důležitá a lze díky ní dosáhnout zdařilejších výsledků.                       

     

-          Můžete „odtajnit“ u vítězného exponátu nějaké info, co v přihlášce nebylo? Na příklad – úspěšná Case study, jiné ohodnocení v jiné soutěži? nový zákazník, modifikace exponátu, problémy s vývojem? Atd.

Jistě. Jsou zde i další detaily, které v doprovodném textu nejsou uvedeny. V případě optimalizace balení je snadné porovnat původní variantu s novou. Zde se podařilo nejenom zvýšit počet výrobků uložených v boxu a odstranit plastové části, ale současně také snížit počet nutných polotovarů a tím i celkový čas kompletace jednoho patra. Dalším benefitem bylo zrychlení plnění fixace u zákazníka. Při vývoji bylo vytvořeno cca 20 typů vzorků s různými proseky, kde jsme se snažili nalézt správnou podobu a jejich kombinaci pro co nejsnadnější vkládání, a přitom co nejefektivnější uchycení výrobků. 

 

-          Zúčastňujete se pravidelně soutěže OR, ev. kolikrát? Zvažujete přihlášení vašeho vítězného exponátu i do mezinárodní soutěže World Star, pro kterou je OR jako jediná soutěž na českém trhu certifikována?

Ano, soutěže Obal Roku se snažíme účastnit pravidelně. Samozřejmě, jsou roky, kdy se úplně nedaří najít aktuální produkt, který bychom shledali dostatečně originálním. Jindy zase máme v “repertoáru“ zbytečně mnoho exponátů a vybíráme pouze ty nejzajímavější, které mají největší šanci uspět před odbornou porotou.

Mezinárodní soutěž World Star se dá brát jako “třešnička na dortu“ a potvrzení správnosti řešení ve větším měřítku, ale z obchodního hlediska to pro nás nemá takový význam. Cílem je získání ocenění Obal Roku a tím pádem zaměření se na český trh.  

 

-          Jaký význam má pro vás, ev. obecně soutěž OR na českém trhu?  Zvažujete účast i v dalším ročníku?

Částečně jsem se již vyjádřil, odpovím z pohledu vývojáře.

Soutěž Obal Roku je pro mě osobně velice důležitá. Je to jediná možnost pravidelně porovnávat své nápady a myšlenky s jinými odbornými pracovníky z oboru a zároveň v nejlepším případě obdržet nějaké ocenění. Každého doposud získaného ocenění, ať už Obal Roku nebo World Star, si velice vážím a motivuje mě to k dalšímu zlepšování a nacházení nových a zajímavějších cest při tvorbě obalových řešení. Snaha zúčastnit se nadcházejících ročníků je proto samozřejmostí.