Obal roku 2021 - jediná certifikovaná soutěž v Česku a na Slovensku, určena pro společnosti podílející se na zajímavém obalovém řešení skončila mimořádně úspěšně.  Vedle cen Obalu roku byly uděleny i ceny hlavní – Cena za Udržitelnost, Design Touch a Zlatá, Stříbrná (zde dokonce 2x) a Bronzová cena předsedkyně poroty. Každý pátek jsme připravili rozhovor s hlavními vítězi, tak, aby byl nejenom zajímavý, ale i inspirativní pro další ročník soutěže. Dnešní rozhovor je s nositeli Stříbrné ceny předsedkyně poroty.

 

Exponát Obal na mleté maso (přihlašovatel MASO UZENINY POLIČKA) patřilo hned od začátku k horkým favoritům soutěže Obal roku, proto asi není velkým překvapením, že vedle tohoto ocenění, získal exponát i jednu z hlavních cen – Stříbrnou cenu předsedkyně poroty. Unikátní a zcela nové balení mletého masa je velmi šetrné k životnímu prostředí, a to hned z několika důvodů – spotřebou plastu (o neuvěřitelných 50% méně než u původního obalu s tvrdou miskou s folií), menší obalový obsah znamená i až o 34% menší uhlíkovou stopu a výrazně nižší náročnost na logistiku i počet rozvozových aut na českých silnicích. Nový způsob vakuového balení přináší o dva dny delší trvanlivost mletého masa a možnost zamrazení pro pozdější využití. A tím benefity nekončí…

Více o exponátu i dalších vítězích Obalu roku najdete zde.

 

Za společnost MASO UZENINY POLIČKA SYBA blog News odpovídal Ing. Josef Hantsch, obchodní ředitel společnosti MASO UZENINY POLIČKA, a.s.

 

-        Jaké byly hlavní důvody výběru přihlášení konkrétního vítězného exponátu do soutěže OR? 

Jedná se o průlomový krok v omezení používání plastů v masném průmyslu. Za vývojem tohoto typu obalu je mnoho poctivé práce celého teamu a jeho výsledkem je unikátní balení, které nemá v ČR obdoby.  V oblasti vývoje obalů jsme dospěli k inovativnímu řešení, které je přínosné pro spotřebitele, obchody a především pro životní prostředí. Díky inovaci jsme dosáhli významné úspory plastů oproti běžnému obalu na mleté maso. Ekologicky šetrnější řešení se nerodí přes noc, ale vyžaduje komplexní monitoring chování, rozsáhlé investice a samozřejmě připravenost partnerů a spotřebitelů na změnu. Benefity, které ocení každý zákazník velmi dobře vystihuje infografika viz níže uvedené.

 

-        Můžete „odtajnit“ u vítězného exponátu nějaké info, co v přihlášce nebylo? Na příklad – úspěšná Case study, jiné ohodnocení v jiné soutěži, nový zákazník, modifikace exponátu, problémy s vývojem? Atd.

Obal obdržel ocenění Potravinářské komory České republiky – Inovace 2021

 

-        Zúčastňujete se pravidelně soutěže OR, ev. kolikrát? Zvažujete přihlášení vašeho vítězného exponátu i do mezinárodní soutěže World Star, pro kterou je OR jako jediná soutěž na českém trhu certifikována?

Obdrželi jsem ocenění v roce 2019 – darfresh balení hovězích steaků. V letošním roce jsme zaslali přihlášku i do mezinárodní soutěže World Star – nový obal na mleté maso.

 

-        Jaký význam má pro vás, ev. obecně soutěž OR na českém trhu?  Zvažujete účast i v dalším ročníku? 

V případě, že dojde k ukončení vývoje dalšího zajímavého balení našich produktů, rádi se zúčastníme.

 

-        Jaké případné změny byste v soutěži Obal roku uvítali?

Nemáme připomínky.