Online obchod se těší většímu rozmachu než kterýkoli jiný sektor. Tržby v tomto sektoru jen v Německu vzrostly ve druhém čtvrtletí roku 2017 na téměř 14 miliard EUR (zdroj German E-Commerce & Distance Selling Trade Association - bevh). V Evropě je boom e- commerce oblasti v zásadě podobný, proto není divu, že (nejenom) tomuto tématu se bude věnovat i další ročník veletrhu Fachpack 2018.

 V celé Evropě v červnu 2017 v průmyslu sdružení E-commerce Europe oznámilo, Celkový roční obrat v Evropě dosáhl v loňském roce výše 530 miliard EUR a předpokládá růst o 13,6% v tomto roce na 602 miliard EUR. Navíc již dávno růst online obchodu nestojí pouze na tradičních produktech jako byly svého času knihy či elektronika. Současný spotřebitel si chce z pohodlí domova objednat prakticky jakýkoli typ zboží a nechce za ním chodit nikam do supermarketu.

V online balení vítězí krabice

Použitá obalová řešení se pohybují od tradiční krabice až po tašky a stylové obaly na míru. Flexibilní obaly vyrobené z PE fólie jsou díky své nízké hmotnosti vysoce hodnocené a oblíbené zejména pro zasílání textilií. Většina objednávek online se však dodává v lepenkových krabicích. Lepenkové obaly  jsou navíc obvykle konstruovány tak, aby byly vhodné pro strojní výrobu, manipulaci či plnění. To vše navíc s benefitem nízkých nákladů, zejména při nákupu ve velkém množství. Jsou také stabilní a poskytují tak účinnou ochranu obsahu. Skutečnost, že se dají skládat, z nich činí preferovanou volbu pro dopravu a logistiku.

Inteligentní balení na míru s využitím IoT

Dnešní „online spotřebitel“ je náročnější než před pár lety. Očekává inovativní obalové řešení s inteligentními funkcemi, pokud jde o vizuální přitažlivost, pohodlí a udržitelnost. Celkový "inteligentní balíček" stále více zahrnuje možnost automatického přeskupování produktů. Nejnovější formy vývoje jsou realizovány pomocí IoT (internetu věcí) spojením obalu s produktem a inteligentními technologiemi. Výsledkem je "inteligentní" balení, které využívá řešení v podobě QR kódů v kombinaci s příslušnými dalšími produkty a službami prostřednictvím internetu. V případě potravin živočišného původu například výrobci odkazují na obsah on-line, kde je  popis složek, podrobné informace o výrobcích nebo jednotlivých producentech či nápady na recepty. Spojením internetových platforem poskytují výrobci farmaceutických přípravků užitečné tipy o jejich výrobcích a jejich použití. Balení také přebírá interaktivní funkci pomocí kódů nebo funkcí rozšířené reality, kde je možné využívat řadu aplikací pro PC či chytré telefony.