OBAL ROKU je jediná certifikovaná obalová soutěž určená pro české i zahraniční firmy, které se podílejí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a následně propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na trhu objevují. Součastně je dána možnost veřejně ocenit práci obalových konstruktérů a designérů 24.10.2019 při slavnostním předání ocenění na galavečeru obalového kongresu OBALKO.
Kategorií, ve kterých můžete zazářit je 13.
Mezi ty nejobsazovanější patří POTRAVINY a NÁPOJE a řadíme zde všechny obaly sloužící k balení potravin, cukrovinek, výživových doplňků; obaly tekutých nápojů, ať už alkoholických či nealkoholických.
Vždy musí obsahovat balený produkt.
Kategorie ETIKETY umožňuje přihlásit samostatně samolepící, grafické a další etikety; IML, šrinky (shring sleevs) a pod. a to bez nutnosti zahrnout balený produkt.
Kategorie KOSMETIKA zahrnuje obaly kosmetických přípravků, drogerii, parfémy, dekorační kosmetiku a produkty pro péči o tělo a vlasy, včetně dentální hygieny.
Dalšími kategoriemi jsou FARMACEUTICKÉ PRODUKTY, ČISTÍCÍ A PRACÍ PROSTŘEDKY a samostatná kategorie ELEKTRONIKA A SPOTŘEBIČE, kam kromě obalů pro spotřební elektroniku, PC a bílou techniku, řadíme také průmyslocou elektronika apod.
Do vždy hojně zastoupené kategorie AUTOMOTIVE řadíme všechny přepravní
a průmyslové obaly včetně obalů pro automobilové komponenty. U všech přihlášených exponátů máte možnost vlastního představení obalů porotě, nicméně právě v této kategorii je tento aktivní přístup doceněn nejvíce. Přepravní a průmyslové obaly jsou často složitá a komplexní řešení s velkým množstvím detailů, které vzbuzují doplňující otázky odborné poroty a odpovědi konstruktéra, obchodníka či vývojáře daného obalu jsou pak nedocenitelné.
DÁRKOVÉ OBALY jsou velice pestrou kategorií často sezónních obalů, jako jsou vánoční a velikonoční dárové obaly, ale i firemní a reklamní dárkové produkty v limitovaných edicích, nebo exkluzivní limitované edice kosmetiky případně šperků.
POP&POS displeje,zahrnuje fi remní prezentace pro „prodejní místa“, např. stojanové disple- je, prodejní jednotky, stojánky, pultovné displeje a podobně.
Loni vznikla nová kategorie: PROCESY A TECHNOLOGIE a pod tou se můžete přihlásit nové výrobní a zušlechťovací procesy a pokročilé technologie vznikající ve výrobě obalových prostředků.
Nejnovější kategorií je E-COMMERCE a byl a stvořena pro obaly, sloužící potřebám zasilatelského prodeje.
Pro všechna další obalová řešení, která nelze zařadit do žádné z kategorií výše uvedených zůstává otevřena kategorie OSTATNÍ.