Ve dnech 13. a 14. května proběhne v Düsseldorfu konference PRINT & DIGITAL CONVENTION 2025. Organizátoři předpokládají, že dvoudenní akce se díky vysoce kvalitnímu kongresovému programu a prezentaci praktických nejvýznamnějších projektů opět stane ústředním místem setkání pro tisk, média a komunikační průmysl.
Program konference PRINT & DIGITAL CONVENTION se může pochlubit více než 30 odbornými přednáškami ve třech paralelních sekcích, to vše během dvou dnů. V centru pozornosti budou např. témata „Tisk s přidanou hodnotou“, „Automatizace marketingu a programový tisk“ či „Udržitelná mediální produkce“. Program bude rozšířen o Forum Stadthalle, kde budou probíhat až čtyři meziodvětvové panelové rozhovory denně.
První den konference
Mezi hlavní body prvního dne patří témata, která se dotýkají upgradu tiskových produktů technologií NFC, dokončování tisku jako základu pro komunikaci značky a strategiích udržitelného balení. Stejně tak bude u kulatého stolu diskutována otázka, jak současný vývoj v oblasti umělé inteligence a marketingových technologií ovlivní současnou úroveň tisku. CMC Print Mailing Study 2025: „Print-Mailings – Rebel Twist v digitální éře“ ukáže, jakou roli hraje tisk v moderním marketingovém mixu. Poprvé se představí také start-up Paper Earth, který ukazuje nové perspektivy cirkulární ekonomiky s důrazem na papír vyrobený z textilního odpadu.
I druhý den určitě návštěvníky zaujme
Program kongresu pro druhý den se také točí kolem ústředních budoucích témat souvisejících s udržitelností, právním rámcem a využitím umělé inteligence v mediálním průmyslu. Beatrice Klose, generální tajemnice INTERGRAF se soustředí především na současné a nadcházející regulační výzvy, které jsou pro tento sektor stále důležitějšími. Thomas Wagner, manažer udržitelného rozvoje DACH ze společnosti Canon Deutschland, ukáže, jak lze udržitelnost implementovat v praxi. Designovými perspektivy se bude zabývat Joana-Maria Bauchwitz (baries design) a Christian Prill (Brand Club). V rámci svých presentací budou ilustrovat, jak se multismyslový design stává strategickou fází pro identitu značky a dlouhodobý úspěch značky na příkladu tak silných brandů, jako jsou Lego a Gliss.
Zajímavým bude i zřejmě projekt „Sweet Honey“, který nově definuje obaly medu s jedinečným designem s kovovými etiketami a hmatovými efekty. Předpokládá se, že zaujme i živá výroba personalizovaných poznámkových bloků pomocí nejmodernější technologie tisku a post-pressu. Na příběhu pro děti „Jonas und das Schlangobustel“ bude presentována kompletní knižní produkce – od návrhu přes tisk až po marketing. K dalším zajímavostem patří např. hudební set-card WE.LOVE.PRINT s NFC, tištěný průvodce PDC Convention Guide nebo živá produkce triček s personalizovanými motivy atd.
Kompletní program kongresu a seznam řečníků najdete zde: