Společnost Coca-Cola rozšířila svoji kampaň „Sdílej kolu“ (Share a Coke) v Argentině a Mexiku o nápojové plechovky a etikety na lahvích s Braillovým písmem. Koncept byl vyvinut reklamní agenturou Anónimo sídlící v Mexico City. Jistě není bez zajímavosti, že reklama založená na Braillovém písmu byla rozběhnuta v kinech napříč Mexika. Současně agentura Geometry Global v Buenos Aires vytvořila lahve s embosovanými etiketami pro Los Murciélagos, popisovanými jako “argentinský národní nevidomý fotbalový tým“.
ISO EN 17351 nejen pro obaly léčiv
Několik podstatných parametrů odlišuje používání Braillova písma v této akci od obalů léčiv:
- V Braillově písmu není uveden název produktu, ale jméno „sdílené“ osoby.
- Pro provedení nejsou uplatněny principy uvedené v ISO EN 17351 (například prefix velkého písmena na začátku jména).
Zde tedy ISO EN 17351 Packaging – Braille on packaging for medicinal products (ČSN ISO EN 17351 Obaly – Braillovo písmo na obalech pro léčivé přípravky) uplatněna nebyla.