I když si zákazníci na zmrzlinu vzpomenou až v létě, maloobchodní prodejci a výrobci musí být o pár
kroků napřed. Výroba zmrzliny se zahajuje už v zimě a s ní i výroba obalů zmrzlin. Jednou z prvních věcí,
na které je třeba myslet, je, s jakým typem zmrzlinového obalu pracujete. To totiž úzce souvisí
s klíčovým úkolem, a to zachovat charakteristické vlastnosti zmrzliny a zároveň ji ochránit při přepravě.
To nás přivádí k faktorům, jako je regulace teploty, provedení obalu a udržitelnost, které je také třeba
zvážit. Zkušení dodavatelé obalů vědí, že na trhu existuje spousta typů obalových materiálů,
v posledních letech si však získal oblibu karton.
Zásadní je udržet správnou teplotu napříč celým chladicím řetězcem. Zmrzlinu je třeba balit a převážet
v extrémně nízkých teplotách (obvykle mezi −20 a −30 °C), aby se zmrzlina nerozpustila a zachovala si
krémovou konzistenci. K zachování potřebného teplotního rozmezí během skladování a přepravy se
používají speciální obalové materiály, jako jsou izolované nádoby, nebo suchý led.
V zásadní roli obal
Při ochraně produktu hrají zásadní roli i materiál a provedení obalu. Používají se pevné nádoby
z materiálů, jako je kvalitní lepenka nebo odolný plast, které snesou manipulaci a brání fyzickému
poškození. Dalším důležitým prvkem jsou vzduchotěsné uzávěry a bariéry odolné proti vlhkosti, které
brání tvorbě ledových krystalů a zachovávají hladkou texturu zmrzliny.
V neposlední řadě je u obalů zmrzliny klíčová i estetika a uvedené informace. Živé barvy, poutavé
obrázky a jasné označení příchutí a výživových hodnot můžou přilákat pozornost spotřebitelů
a usnadnit jim rozhodování.
Udržitelná řešení od Cardbox Packaging
Význam udržitelnosti neustále roste, a proto i výrobci prozkoumávají ekologická obalová řešení. Má se
za to, že biologicky rozložitelné materiály a obaly z recyklovaných a obnovitelných zdrojů minimalizují dopad na životní prostředí, a proto si v poslední době získaly oblibu obaly z kartonu. Jsou úspornější,
snadno přizpůsobitelné a ekologické a všechny tyto výhody staví konkurenty do pozadí.
Společnost Cardbox Packaging je zkušeným výrobcem kelímků na zmrzlinu, které nabízí v široké škále
velikostí od 100 do 550 ml. U velikostí od 100 do 250 ml je navíc k dispozici oblíbená možnost vložit do
víčka dřevěnou lžičku, takže si lze zmrzlinu vychutnat i na cestách. Díky svým bohatým zkušenostem
v odvětví zmrzlinových obalů se společnosti Cardbox Packaging podařilo vytvořit hranatou nádobu na
zmrzlinu, která má neobvyklý tvar a zaujme na první pohled.
Slovo vývojáře
"Mé obalové řešení, které jsem vyvinul společně s grafickým designérem Michael Schumer a týmem
Cardbox Packaging, odráží poptávku po udržitelné individualitě. Vzhledem ke hranatému tvaru již v
názvu bylo řešení ve tvaru kostky zřejmé." Michael Reisecker popisuje koncept hranaté zmrzliny, který
vytváří celou firemní identitu malého regionálního výrobce zmrzliny Reiseckers Eismanufaktur. "Kostky
se skládají ve spolupráci s organizací Lebenshilfe. Vkládané dřevěné špachtle jsou od místního truhláře.
Jednorázový papírový obal byl pro mě důležitý, protože jeho CO2 stopa je nižší než například u
skleněných řešení. Ruční pečetění je symbolem řemeslné výroby zmrzliny. Bio, regionální a sezónní
jsou pro mě elementárně důležité a jsou také vizuálně ztvárněny v těchto bio kostkách," uzavírá.
Výroba by měla vždy být přizpůsobena potřebám konkrétního zákazníka. V závislosti na požadavcích
je tak výsledný obal praktický a udržitelný zároveň.