Od dubna bude společnost Kneipp zkoušet nabízet v obchodech papírové tuby s krémem na ruce „Intensiv Handcreme“ ve vlastních obchodech. Vedle nového typu udržitelného obalu, nabídne společnost svým klientům i personalizační oslovování zákazníků prostřednictvím individuálního designu obalů.

 

Společnost Kneipp, byla založena před 130 lety, v současnosti se jedná o globální středně velkou společnost. Vlastní značka komunikuje především výrobky ba přírodní bázi, navíc založenými na holistickém učení Sebastiana Kneippa. Není proto žádným překvapením, že si společnost stanovila a zároveň i dodržuje velmi ambiciózní cíle i v oblasti udržitelnosti obalů, které používá. Zejména u plastových obalových prvků společnost intenzivně pracuje na biologických alternativách. Od roku 2025 Kneipp již nechce mít produkty v obalech vyrobené z plastu.

V limitované edici v počtu 2 000 krémů „Intensiv Handcreme“ dorazí do obchodů společnosti nově v papírové tubě. Nový typ balení bude zároveň sloužit i jako test určený k prozkoumání různých možností budoucího balení.

 

Stora Enso, Permapack a HP Indigo v roli partnerů Kneipp

Experimenty s papírovou tubou již má pár let za sebou společnost Stora Enso. V Kneippu si od této společnosti nechali poslat vzorky a zkoumali jejich využití. Líbilo se nám to jako přístup. Následně začali pokračovat v projektu papírové tuby s dlouholetým partnerem Permapackem. A protože obal musí nejen plnit svoji ochrannou a přepravní funkci, ale měl by také poskytovat větší benefit pro marketing, vstoupilo do hry v dalším kroku také HP Indigo, přesněji řečeno software HP Mosaic, který se využívá pro přípravu dat u personalizovaných obalů, etiket či tiskovin. Každý obal je po vygenerování dat (téměř nekonečné množství možností z nadefinovaného vizuálu barev, geometrických tvarů, textů atd.). Tím to však nekončí. Například na zadní straně obalu „Intensiv Handcreme“ je integrován QR kód. To pak přesměruje spotřebitele na web, kde se mohou dozvědět více o strategii udržitelnosti společnosti Kneipp. Do budoucna ostatně stále existuje prostor pro další využití personalizace. Například obaly, u kterých budou použity vlastní obrázky zákazníků.

 

Na obalu se bude dále pracovat

Obal ještě není úplně dokonalý podle představ realizátorů. Zatím víčko a bariérovou vrstvu zajišťuje tenká vrstva polyethylenu. Dalším krokem vývoje je soustředit se na víc než jen na recyklovatelnost obalů. Jedním z aspektů je i snížení energetických nákladů, ochrana přírodních zdrojů či vývoj nových technologií.  Nechybí ani hodnocení dopadu inovace na značku. Udržitelnost se pro značku rozhodně vyplatí a dnešní zákazník je ochoten si za udržitelné obaly i připlatit.