Mezinárodní veletrh hraček Spielwarenmesse 2016 zaplnil na přelomu ledna a února všechny haly norimberského výstaviště. Není divu, záběr komodit nabalených na jádro, na hračky je pěkně široký, od modelů železnic, pře modely letadel, drony, autíčka, deskové hry, až po oblečení masek a párty vybavení. Nezbytným průvodním prvkem jsou obaly těchto komodit.
Obaly pro hračky
Čtyři desítky českých a jeden slovenský vystavovatel přišly představit jak novinky, tak zavedený výrobní program. Porovnáním obalů exponátů se dá vypozorovat stávající úroveň toho-kterého výrobce, ale i inovace a trendy. Trendem je určitě grafika modifikovaná pro cílovou skupinu, minimalizace textových informací a důraz na piktogramy.
Jednička a „jednička“
Jenom ulička dělila od sebe německou jedničku v modelové železnici, společnost Märklin a český Merkur. Zatímco Märklin vedle technologických novinek – digitalizace a kompaktní univerzální řídící panely, staví na věkových kategoriích zákazníků skvěle rozlišených grafikou obalů, u Merkuru se o obalech snad ani mluvit nedá. I způsob prezentace nese rozdíl dvou až tří tříd, bohužel.