Veletržní společnost NürnbergMesse, organizátor věhlasných veletrhů, jako například Fachpack či Brau Beviale, je pověstná pečlivou dlouhodobou prací s novináři. To se jí bohatě vrací, na veletrhy je napojena řada předních evropských novinářů, kteří čtenáře erudovaně informují. Moderní tiskové středisko s kvalitním vybavením a milou pohostinností je důležitým opěrným bodem spolupráce, ale nejen to. Řádově půl roku před veletržní akcí pořádá NürnbergMesse výjezdní tiskovou konferenci za přítomnosti pro danou oblast změřených žurnalistů i VIP hostí. Za obalovou a nápojovou ČR nechyběla Laďka Caisová, Svět balení, Jiří Richtr, Packaging, Ladislav Chládek Kvasný průmysl, Vlado Volek, Česká obalová asociace SYBA, ale v souboru cca 60 hostí z 13 zemí byli i novináři ze zámoří.

Merano

Před letošním veletrhem BrauBeviale to bylo severoitalské ale také jihotyrolské Merano. Podhůří Alp, kraj jablek, vína, léčivých pramenů a jak se ukázalo, umí zde vařit i pivo.

Pivo, víno, voda

Dramaturgie byla pěkně gradující, první den ochutnávka italských piv v místním pivovaře, druhý den exkurze do moderního vinařského závodu (vlastní jej družstvo asi 400 místních malých pěstitelů hroznů) poslední den, závěr akce byl věnován stáčírně minerálních vod – moderní provoz vybavený technologií od Kronese.

Varování: Některá italská piva prostě NE

Dalo se očekávat: jiný kraj jiný mrav či chuť u piva by neměla překvapit. Začátek se vyvíjel pozitivně, místní piva byla docela pitná. Nicméně, některé produkty, na které byli Italové zvlášť hrdí, nelze z našeho chuťového vnímání snad ani mezi piva zařadit. Pokud by vás jako turisty napadlo investovat do třetinkové láhve piva se vznešeným názvem Verdi Imperial Stout 15 € a přinést to jako dárek přátelům doma, nedělejte to. Toto „pivo“ chuťově ne nepodobné láku z kysaného zelí si těžko u nás získá příznivce. Norský novinář prohlásil, že snad nedovolí toto vozit do Norska.