Kategorie nápojových obalů bývá mimořádně pestrá a nelze jednoznačně říci, který z materiálů se u nás těší větší oblibě. Šanci má jak PET, jako stálice a mistr v recyklaci, tak i sklo, nyní v hlavní roli prémiového materiálu, upřednostňovaného spíše v menších spotřebitelských baleních a především v gastronomii.
SKLO-PET-PLECH-TETRA PAK-KERAMIKA
Objevují se i ostatní materiály, jako nápojové kartony ať už aseptické, nebo neaseptické a nesmíme zapomenout na další typ obalu, tentokrát se 100% bariérou, a tím jsou nápojové plechovky atakující například svět piva a energy drinků.
Inovacemi v nápojových obalech je trend být lehčí a tedy šetrnější k životnímu prostředí, odvážné tvary i barvy grafického ztvárnění, nebo dokonce přímý potisk na obalu. Z hlediska konstrukce obalů se kromě pevných obalů v této kategorii vyskytují také flexibilní stojací sáčky (DOYPACK).
Více o prestižní soutěži OBAL ROKU
OBAL ROKU je jedinečná obalová soutěž na našem trhu určená pro české i zahraniční firmy, které se podílí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a následně propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na trhu objevují. Součastně je dána možnost veřejně ocenit práci obalových konstruktérů a designérů při slavnostním předání ocenění na galavečeru obalového kongresu OBALKO.
Kdo může vstoupit do soutěže
Obaly mohou být přihlášeny jak jejich distributory, tak přímo výrobci obalů a obalových materiálů, ale i designovými agenturami či přímo designéry, případně firmami poskytujícími služby v oblasti balení.
Úspěch v soutěži OBAL ROKU dává možnost nominace a je bránou do světové soutěže WorldStar for Packaging.
Podmínky soutěže zde.
Dalšími kategoriemi, ve kterých můžete zazářit jsou: POTRAVINY, KOSMETIKA, FARMACEUTICKÉ PRODUKTY, ČISTÍCÍ A PRACÍ PROSTŘEDKY, ELEKTRONIKA A SPOTŘEBIČE, AUTOMOTIVE, PŘEPRAVNÍ A PRŮMYSLOVÉ OBALY, DÁRKOVÉ OBALY, ETIKETY, POP&POS displeje, E-COMMERCE, PROCESY & TECHNOLOGIE a OSTATNÍ.