Od samotného počátku moderního pojetí trhu slouží obal jako nedílná součást firemní identity. Svým zpracováním, barevností, logem a textem ovlivňuje postavení výrobku mezi relevantní konkurencí, což předurčuje vývoj budoucího zájmu jeho hlavních spotřebitelů. Ačkoli hlavními funkcemi obalu stále zůstává ochrana výrobku, skladnost a pevnost při transportu a správné marketingové zacílení, v rámci narůstající konkurence, vyšších potřeb zákazníků, a především stále více se šířícímu ekologickému smýšlení v posledních letech šplhá po žebříčku priorit také faktor recyklace, ekologického dopadu a podmínek výroby.
OBAL ROKU je významná obalová soutěž na našem trhu určená pro české i zahraniční firmy, které se podílejí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a následně propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na trhu objevují. Součastně je dána možnost veřejně ocenit práci obalových konstruktérů a designérů při slavnostním předání ocenění na galavečeru obalového kongresu OBALKO.
Obaly mohou být přihlášeny jak jejich distributory, tak přímo výrobci obalů a obalových materiálů, ale i designovými agenturami či přímo designéry, případně firmami poskytujícími služby v oblasti balení.
Úspěch v soutěži OBAL ROKU dává možnost nominace a je bránou do světové soutěže WorldStar for Packaging.
OBAL ROKU = VĚC VEŘEJNÁ
Hodnocení a prezentace přihlášených obalů probíhají pod názvem: OBAL ROKU = VĚC VEŘEJNÁ.
Předmětem posouzení pro ddbornou porotu jsou mimo jiné:
● inovace v dané kategorii
● originalita
● ochrana výrobku
● prezentace k prodeji a marketing
● convenience: např. snadnost otevírání, případně opětovného uzavírání
● prokazatelné úspory nákladů
● logistika prázdných i naplněných obalů
● legislativa
● dopad na životní prostředí
KATEGORIE
Obdobně jako v celosvětové soutěži WorldStar, která OBALU ROKU udělila certifikaci, jsou přihlášená obalová řešení členěna dle oblasti použití do kategorií. Nově výherce v každé z kategorií!
POTRAVINY, NÁPOJE, KOSMETIKA, FARMACEUTICKÉ PRODUKTY, ČISTÍCÍ A PRACÍ PROSTŘEDKY, ELEKTRONIKA A SPOTŘEBIČE, AUTOMOTIVE (přepravní a průmyslové obaly), DÁRKOVÉ OBALY, ETIKETY, POP&POS displeje,
E-COMMERCE a OSTATNÍ.
NOVINKY a BENEFITY LETOŠNÍHO 25. ROČNÍKU
Možnost vlastní prezentace soutěžního obalu během vlastního hodnocení.
25tý přihlášený obal je zdarma :).
Výsledky soutěže jsou publikovány v řadě tištěných a elektronických medií.
Marketingová podpora obalu, produktu, designérů i podílejících se společností.
Výherce v každé ze zastoupených kategoriíí.
Výherce soutěže OBAL ROKU mimo jiné získá:
● licenci k užití loga OBAL ROKU na vlastní propagační materiály, originální trofej a certifikát;
● mediální propagace přes mediální partnery v hodnotě přes 100 000 Kč;
● zviditelnění autorů konstrukce a designu;
● cena spotřebitele - speciální ocenění udílené spotřebiteli, data jsou získávána průzkumem
agenturou Kantar CZ;
● jedinečná možnost být nominován do světové obalové soutěže WorldStar Awards;
● prezentace vybraných finalistů soutěže na veletrhu REKLAMA POLYGRAF OBALY 2019;
● viditelnost na obalovém kongresu OBALKO.
Více informací, podmínky soutěže, harmonogram: www.obalroku.cz
...