Příznivá ekonomická situace Evropy se odráží i v postavení veletrhu nápojové techniky BrauBeviale: veletrh roste. Loňský veletrh BrauBeviale uzavřel své brány s rekordními výsledky. Do Norimberku, na tento v loňském roce nejdůležitější investiční veletrh pro nápojový průmysl, přicestovalo ve dnech 13. až 15. listopadu 2018 přes 40 000 odborných návštěvníků (2016: 37 923), z toho přes 18 000 zahraničních. Na veletrhu představilo své produkty a řešení týkající se celého procesního řetězce výroby nápojů 1 094 vystavovatelů, 53 % zahraničních. Nabídka sahala od surovin přes technologie a komponenty až po balení či příslušenství a prodejní nápady. Pestrý doprovodný program tyto tři dny dovršil.
Mezinárodní veletrh
Veletrh BrauBeviale byl opět o něco více mezinárodní: 582 vystavovatelů, to je 53 % (2016: 48 %), přijelo z 46 zemí, nejvíce z Itálie, České republiky, Číny, Velké Británie, Nizozemska, Belgie, Rakouska a USA. Poměrně krátkou cestu mělo na veletrh 513 vystavovatelů z Německa. Mezi nimi bylo také deset německých start-upů, které poprvé představily odborné veřejnosti své produktové nápady u podporovaných společných stánků pro mladé, inovativní podniky v halách 1 a 6.
Vzhledem k tomu, že veletrh BrauBeviale 2016 byl kompletně vyprodaný, prezentuje se v letošním roce s nově přibranou halou 8 celkem v devíti halách. Z toho vyplývá nově strukturované řazení pro orientaci návštěvníků. „Vystavovatele jsme na výstavišti seřadili podél procesního řetězce výroby nápojů“, vysvětluje vedoucí veletrhu Andrea Kalrait. „Veletrh BrauBeviale tak nadále zůstává tak kompaktní a přehledný, jak jej všichni znají.“
Vysoce kvalifikovaní odborní návštěvníci z Německa i jiných zemí
Návštěvníci z řad odborné veřejnosti přišli z početných oblastí nápojového odvětví – z pivovarů a sladoven, i z oblasti minerálních vod, osvěžujících nápojů, džusů, vína, výrobců strojů a zařízení i z oblasti obchodu a gastronomie. Hosté přicestovali z Německa i jiných zemí, především z Itálie, České republiky, Švýcarska, Rakouska, Velké Británie, Nizozemska a Francie.
Doprovodný program byl přijat velmi příznivě
Už začátek, den před veletrhem, byl velmi úspěšný – na všech třech sympoziích (Export Forum German Beverages, European MicroBrew Symposium ústavu Versuchs- und Lehranstalt für Brauerei v Berlíně (VLB) a Heirloom & Terroir Barley and Malt Symposium společnosti RMI Analytics) se živě diskutovalo a vyměňovaly se informace a poznatky. Vesměs dobré známky dali odborní návštěvníci části Craft Drinks Area, kde bylo osm různých ochutnávkových barů, i fóru BrauBeviale s početnými a rozmanitými přednáškami. Velký zájem vzbudila keynote k zahájení od badatelky v oblasti potravinových trendů Hanni Rützler, která ohlásila „únos do budoucnosti“ – což se shoduje s ústředním tématem BrauBeviale 2018: budoucí životaschopnost nápojového sektoru. Magnetem pro publikum bylo finále německého mistrovství pivních someliérů, na kterém Dr. Markus Fohr přesvědčil porotu svojí prezentací belgického piva Duvel. Hned napoprvé byl velkým úspěchem tematický pavilon brau@home, ústřední kontaktní místo pro zájemce a ambiciózní domácí sládky i ty, kteří mají vaření piva jako svůj koníček, kteří si ze show vaření piva, od četných kontaktních osob v pavilonu a z podnětných přednášek ve Speakers‘ Corner odnesli mnoho podnětů a inspirace.
Craft Drinks Area
Highlightem pro prozkoumání rozmanitosti a požitku z nápojových specialit byl úsek Craft Drinks Area v hale 9, kde se nacházelo osm barů, u kterých se mohli návštěvníci veletrhu účastnit nezávislých, komentovaných ochutnávek nápojových specialit. Byli zde pivní speciality, nealkoholická piva a piva se sníženým obsahem alkoholu, řemeslně vyráběné lihoviny, voda a nealkoholické nápojové speciality, dozvědět jste se zde také moli o účinku sklenice na senzorický prožitek. U jednoho z těchto barů mohli hosté veletrhu denně mezi 15:00 a15:30 ochutnat „Twin Peak“, vítězné pivo soutěže pro amatérské sládky (Hobbybrauerwettbewerb) pořádané Maisel & Friends a BrauBeviale.
Beviale Family: mezinárodní kompetence v nápojovém průmyslu
Z Norimberku do světa: v listopadu se v norimberském veletržním centru setkává mezinárodní nápojový průmysl. Ale i mezinárodní rodina produktů nápojového průmyslu, Beviale Family, je velmi aktivní. „Dva roky po založení této rodiny můžeme pozitivně bilancovat“, těší Andreu Kalrait, vedoucí veletrhu BrauBeviale a mezinárodní produktovou manažerku Beviale Family. „Naše rodina roste a daří se jí dobře. Jsme aktivní v četných zemích s různými formáty akce a marketingovými spolupracemi, které jsou vždy přizpůsobeny cílovému trhu: Rusko, Itálie, Čína, Indie, Brazílie, Velká Británie a jihovýchodní Asie.“ A plánujeme další rozšíření rodiny. Beviale Family se s vlastním stánkem prezentuje u vchodu NCC Mitte.
European Beer Star 2018: Consumers‘ Favourite
Už před samotným veletrhem vybírala mezinárodní odborná 144-členná porota z 2 344 přihlášených piv vítěze ceny European Beer Star 2018 v 65 kategoriích. Letos se této jedné z nejvýznamnějších mezinárodních pivních soutěží zúčastnilo 51 zemí ze všech kontinentů. V první den veletrhu několik tisíc odborných návštěvníků zvolilo z vítězů zlaté medaile své nejoblíbenější pivo a vybralo tak vítěze ceny Consumers‘ Favourite 2018. Zlatou medaili vyhrálo pivo „La Pallata“ z Birrificio Porta Bruciata (Itálie), stříbro dostal pivovar Dachsbräu Weilheim (Německo) za „Weilheimer Festbier“. Na třetí místo se dostal „San Lorenzo“ od MC77 Birrificio Artigianale (Itálie).
Seznam všech vítězů ceny European Beer Star 2018 i kontaktní údaje pivovarů, fotky a grafiky najdete na zde.
BrauBeviale 2019
Poznamenejte si termín, zapište si už teď napevno do diáře následující termín, uvidíme se tam:
12. – 14. listopadu 2019
Kontaktní osoba v ČR
Ing. Naděžda Lichte
PROveletrhy s.r.o., Oficiální zastoupení NürnbergMesse pro Českou republiku
Římská 37, 120 00 Praha 2
Tel.: 775 66 35 48, info@proveletrhy.cz, www.proveletrhy.cz