Tradičně silnou kategorií bývá v soutěži Obal roku Automotiv a nejinak tomu bylo i letos. Zajímavá řešení z různých materiálů jsou velmi různorodá svým charakterem, konstrukcí a využitím. Hlavní společná myšlenka je materiálová či energetická úspornost nejlépe ve spojení s universálním použitím. To se dá ostatně dobře demonstrovat na vítězném exponátu tray, který lze použít pro různé typy boxů i různou produkci zákazníků. Oprávněným vítězem byl přihlašovatel, CONTINENTAL POWERTRAIN CZECH REPUBLIC.
Autorem designu i konstrukce je Arne Kupschus, Traytec GmbH. Na řešení se však podílel celý další tým vývojářů jak z Continentalu, tak Traytecu. Cílem vývoje bylo přizpůsobit vnější rozměr tray hned několika různým typům zákaznických boxů (KLT i kartonů).
Hlavní idea – zalamovací boky
Komplikovaný vývoj byl vyřešen zalamovacími boky u blistru. Tato technologie byla u firmy Traytec použita poprvé. Vyřešil se tak problém s rozdílnými vnitřními rozměry a proložka může být použita pro 4 různé typy boxů u 6-ti zákazníků. Proložku je také možno stohovat s otočením o 180°.
Možnost ukládání v různých pozicích
Univerzální jednorázová proložka z transparentního, plně recyklovatelného A-PET o tlouštce 1,2 mm pro novou linku EWP (elektrická vodní pumpa) umožňuje čtení DMC kódu. Zároveň umožňuje, aby výtok pumpy byl natočen v 3 různých pozicích, přičemž DMC kód je vždy natočen nahoru (náhodné natočení výtoku pumpy vůči DMC kódu je dáno způsobem výroby samotné vodní pumpy).
Kdo zatím využil universálnost zákaznického balení
Daimler - vratné balení, BMW – vratné balení, Volvo - vratné balení, Valmet – vratné balení, Magna Stayer – kartonové balení, VS Tech – kartonové balení.