kaolinObalový design patří mezi disciplíny kloubící protichůdné požadavky. Na jednu stranu nabízí tvůrčí rozmach na stranu druhou, vyžaduje znalost balicích technologií a obalových materiálů. Stranou by neměl zůstat ani aspekt logistiky se svými často specifickými požadavky na skupinové a přepravní balení.  Způsob prodeje - samoobslužný či síť speciálních prodejen nebo hybridní řešení vyhovující při určitých kompromisech oběma distribučním cestám. Samozřejmě může přicházet celá řada dalších požadavků, například distribuce diskontními řetězci nabízející zboží přímo z palet.

Brno 2015

Po dvou úspěšných ročnících v Praze míří akce do moravské metropole. Organizátoři, OBALOVÝ INSTITUT SYBA a GS1 Czech Republic přizvali Střední školu grafickou Brno a současně využili její pohostinnosti.  Za tímto krokem je snaha umožnit i moravským designérům v hojnější míře sdílet trendy i úskalí obalového designu. Kdy? 15. dubna 2015

Čáry tenké a tlusté

Převážná většina spotřebního zboží a potravin musí být balena s ohledem na možnost  samoobslužného prodeje retailem. Zde je závěrečným krokem nákupu platba a to platba na základě informací, které o zboží dodá přímo obal baleného produktu. Nezastupitelnou roli zde hraje čárový kód. K chybám, které aplikace čárových kódů na obalech přetrvávají, se v poslední době přidávají i nové chybové trendy. Proto na semináři se tomuto problému bude věnovat odpovídající pozornost i dostatečný časový prostor.

Ochrana spotřebitele

Pokud výrobci příliš dlouho ignorují požadavky spotřebitelů, bývá zde příležitost pro aktivisty a těm se obvykle v našem politickém systému podaří prosadit regulace, které jsou právně závazné. Nyní čerstvě dopadly na velikost písma povinných informací na obalech potravin. Pod širokou skupinu potravin se zahrnuje i podobně široká skupina nápojů. Definovaná je minimální výška – je přirozené že přednáška k tomuto tématu chybět nebude.

čajHalgard Stolte

S potěšením lze kvitovat i mezinárodní přesah akce v osobě Halgard Stolte, zakladatelky sítě designových agentur v Německu, Česku, Litvě i Arménii orientovaných na obalový sektor.plumb

Designéři, grafici vítáni

Stalo se již tradicí, že zejména grafikům a designéřům pracujícím na volné noze nebo malým grafickým studiím je nabídnuta bezplatná účast. Je to celkem pragmatický přístup založený na vzájemném prospěchu ze zlepšené komunikace mezi tvůrčími pracovníky a průmyslem. 

Témata semináře

Kvalita a umístění čárového kódu na obalu výrobku; jaká jsou pravidla a čemu se rozhodně vyhnout, příklady chyb a jejich řešení z praxe - Michal Bílý, GS1 Czech Republic

Písmo a obaly, měření písma - Milan Heroudek, Střední škola grafická Brno

Značky, symboly, piktogramy - Vlado Volek, OBALOVÝ INSTITUT SYBA, Praha

Pozice značky (brandu) v obalovém designu - Halgard Stolte, Stolte Packaging

 

vegeOn-line přihláška: www.obalovaakademie.cz/konference-seminare#speciality