Prestižní WorldStar putoval 2x i na Slovensko. Jedním z vítězů byl i Chemosvit Folie. Společnost, která se vyznačuje tradicí, kvalitou i globálním přesahem, představila unikátní řešení, které řeší zajímavým způsobem problematiku udržitelnosti. Ne slovy, jak je u tohoto módního tématu často dnes zvykem, ale skutečně.

 

 

Exponát, který zaujal nejprve porotu v národní soutěži Obal roku a později získal i svězový World Sta, je plastový obal na toaletní papír. Flexibilní odnosné balení má kompletně změněnou strukturu PE (nově je využit PCR (post-consumer) a PIR (post-industrial) recyklát). Úsporu představuje i snížení tloušťky materiálu o 5-10 µm. Obal splňuje i měřítka cirkulární ekonomiky – po vyprázdnění ho lze opětně využít k nové výrobě.  Ocenění WS je svým způsobem zavazující a jak ho v Chemosvitu vnímají, jsme se zeptali Michaely Tomečkové, ředitelky prodeje a marketingu Chemosvit Folie.

 

 

-          Co pro vás znamená WS? Proč se z Obalu roku přihlásit do WS?

MT: WS pre Chemosvit Folie je synonymom inovatívnych riešení v obalovom priemysle na celosvetovej úrovni. Je pre nás inšpiratívnym zdrojom informácií o tom, kam sa uberajú obalové riešenia v rôznych segmentoch finálnych výrobkov.

 

-       Jaká jsou pro vás rozhodující kritéria pro Obal roku a jaká pro WS?

MT: Rozhodujúce kritéria pre prihlásenie obalového riešenia pre Obal roku alebo WS sú takmer totožné. Z nášho pohľadu je vždy prihlásené obalové riešenie, ktoré je inovatívne, udržateľné, perspektívne, ale na prvom mieste rešpektuje bezpečnosť a kvalitu zabaleného produktu nášho zákazníka.

 

-       Vnímáte u prémiových (tedy vítězných obalů) nějak posun v požadavcích klientů?

MT: Obal roku a Worldstar je už aj u našich obchodných partnerov vnímané ako „značka“, ktorá oceňuje tie najkvalitnejšie obalové riešenia. Naši zákazníci sa často dopytujú na konkrétny obal alebo technológiu, ale najmä oceňujú fakt, že Chemosvit Folie vyvíja a ponúka obalové riešenia rešpektované na svetovej úrovni.

 

-       Jak byste popsali váš vítězný exponát 3 hlavními benefity?

MT: Náš víťazný exponát vo WS je 100% recyklovateľné multifunkčné vrecko. Plne zodpovedá princípom cirkulárnej ekonomiky a je pre nás vyjadrením, ako by mal obalový priemysel napredovať. A 3 hlavné benefity sú: 1. je vyrobené z recyklátu, 2. je následne použiteľné na dva rôzne hlavné účely a 3. je 100% recyklovateľné a recyklát môže byť použiteľný opäť na výrobu nového vrecka.

 

-       Lišil se nějak vývoj/výroba/komunikace/požadavky klienta u vítězného exponátu oproti běžné výrobě/vývoji? 

MT: Každé obalové riešenie je vyvíjané v súvislosti s požiadavkami zákazníka a zohľadňujúce nové trendy na trhu. Ak počas vývoja vidíme, že dané obalové riešenia má potenciál zaujať aj iných zákazníkov svojou inovatívnosťou, vnímame ho zároveň aj ako „kandidáta“ na Obal roku alebo Worldstar.