Především svým naprosto inovativním principem zaujala technologie CoolCAN od společnosti Colognia press, porotu světového WorldStar. Prodejní kanál typu W2P (web2print řešení pro personalizovaný potisk plechovek), který provozuje jeden z našich nejznámějších výrobců etiket, je opravdu trochu jiný a od počátku vzbuzuje nadšení uživatelů.

 

Zákazník si přímo v editoru na webových stránkách vytvoří vlastní design pro personalizovaný potisk plechovek piva nebo energy drinků, a to již od 24 kusů. Design Colognia press tiskne pomocí digitální technologie na shrink sleeve, který se následně nasazuje na plechovku a vlivem tepla se smrští přesně podle jejího tvaru, tak, že vypadá jako přímo potištěná. Celá objednávka projde zcela bez zásahu lidské ruky přímo k tiskovému stroji. A co na ocenění WS říká Jiří Havránek, produktový manažer Colognia press?

 

-      Co pro vás znamená WS? Proč se z Obalu roku přihlásit do WS? 

JH: Pro nás to znamená veliký úspěch. Jsme velmi rádi, že náš projekt dává smysl a získává uznání u nás i ve světě. Zvítězili jsme s naším projektem CoolCAN, což je web2print řešení. Web2print řešení ve zkratce znamená z webu přímo do tisku, a tak to i je. Zákazník si vše sám a online vytvoří a objedná. My následně vyrobíme a dodáme.  Je za tím však třeba vidět změnu směru myšlení a procesu.  

Každý zákazník je originál, a tedy i každá zakázka. Díky tomuto nabízíme možnost opravdu unikátních designů v malém nákladu (i několik desítek kusů). Efektivita, personalizace, úspora času a automatizace – to jsou inovativní směry a je to pro nás skvělé PR, zviditelnění naší tiskárny a toho, že máme inovativní přístup.

 

-      Jaká jsou pro vás rozhodující kritéria pro Obal roku a jaká pro WS? 

JH: Přihlášený exponát by měl ukázat možnosti naší společnosti a měl by inspirovat ostatní. Zkrátka musí to být něco, čím se chceme pochlubit a dává to smysl. 

Vnímáte u prémiových (tedy vítězných obalů) nějak posun v požadavcích klientů? 

Určitě se hodně projevují ekologické aspekty a obaly šetrné k životnímu prostředí. Zároveň jsem rád za krásné ukázky chytrých a kreativních řešeních, které se mezi vítězi také najdou. 

 

-      Jak byste popsali váš vítězný exponát 3 hlavními benefity? 

JH: Zákazník si tvoří vše online na webu, a to včetně grafiky, dále digitální technologie tisku a automatizace výrobního procesu.

 

-      Lišil se nějak vývoj/výroba/komunikace/požadavky klienta u vítězného exponátu oproti běžné výrobě/vývoji?  

JH: Určitě, a to velmi. Celý proces u projektu Coolcan je řešen automatizovaně. První, kdo se dostane do kontaktu se zakázkou, je až tiskař na tiskovém stroji. Zároveň cílíme i na B2C zákazníky, což je pro nás nový trh.