Během veletrhu Reklama-Polygraf-Obaly (29.-31.05.2018) s v poslední květnový den uskutečnil seminář Speciality obalového designu. Akce, jenž je součástí projektu OBALOVÁ AKADEMIE, pořádaná Obalovým institutem Syba využila prostory expozice OBAL ROKU umístěné v hale 6 ve veletržním areálu PVA EXPO PRAHA Letňany.

   Dárkové obaly

Téma dárkových obalů v prodání Jiřího Šonky, Achilles CZ, otevřelo seminář. Jádrem semináře byly možnosti aplikace nových zajímavých materiálů a technologií při výrobě, konstrukci a designu dárkových obalů. Vedle vzorků přinesených přednášejícím si posluchači mohli prohlédnout další desítky dalších exponátů dárkových obalů společnosti Achilles CZ na jejím stánku ve vedlejší hale.

E-commerce

Seminář pokračoval neméně poutavým tématem, obaly pro e-kommerce. Tři přednášející představili tři úhly pohledu na efektivní řešení zasilatelských obalů.

   Požadavky a preference spotřebitelů byly demonstrovány výzkumem společnosti Ipsos: Obal má v první řadě chránit, což je klasicky jedna ze základních vlastností obalu - vyžaduje 87 % spotřebitelů. Za obal si spotřebitelé nechtějí připlácet – důležitá informace při tvorbě cenové strategie e-shopů (73 % respondentů). Vedoucí trojici požadavků uzavírá akcent na konstrukci obalu a to takovou, aby si dodaný produkt spotřebitel mohl snadno odnést. Ekologický aspekt se umístil až v dolní polovině požadavků spotřebitelů.

Petr Martinek, Antalis / Branopac CZ, předvedl posluchačům širokou paletu výplňových fixačních materiálů dostupných na našem trhu včetně baleného vzduchu (bublinkvá fólie, vzduchvé polštářky…)  i biodegradovatelných fixačních tělísek.

  Přednáškou „Radost z rozbalování“ přiblížil Martin Hejl, THIMM Packaging, příspěvek v inovacích zasilatelských obalů samozřejmě splňujících požadavky na ochranu a manipulaci a navíc jdoucí vstříc řadě výše průzkumem deklarovaných vlastností. Efekt překvapení, šetrné použití materiálu, snadné otevírání, atraktivní vzhled, personifikace i konstrukce stěžující vykrádání zásilek.

Účastníkům byla představena také řada obalů pro e-shopy přihlášených do soutěže OBAL ROKU 2018.

Jiří Hlavka, Packung, představil technologii společnosti Panotec: krabice na míru. Řešení snižuje zásoby obalových prostředků na skladě, zajišťuje rozměr krabice dle aktuální potřeby, razantně snižuje potřebu fixačních výplňových materiálů. Výchozím materiálem je „nekonečná lepenka“. K dispozici i varianty s optimalizací více balených produktů v krabici.

Piktogramy, značky, kódy

Hustým lesem značek, piktogramů a kódů provedl Vlado Volek, Obalový institut Syba, v závěru semináře. Posluchače seznámil s významem, sdělením, reprezentovanými řadou symbolů, panáčkem a trimanem počínaje, přes trojúhelník, symboly e a CE až po stopu Uhlíka. Nevynechal ani technické mantinely pro čárové kódy včetně porozumění principu čtení, nejčastějších cyb v provedení a kreativního potenciálu při zachování požadovaných parametrů.

PackSummit 2018

Nový maskot institutu, Sybaczech 4.0, pozval posluchače na středoevropský obalový kongres PackSummit, který se letos uskuteční 4. října 2018. Vedle odborné konference se účastníci stanpou svědky předání ocenění OBAL ROKU letošním vítězům.

 Partneři OBALOVÉ AKADEMIE

Generální partner: AOS EKO-KOM

Gold Partner: Reklama-Polygraf (ABF), Obaly ABF)

Silver partner: ANTALIS / BRANOPAC, Embax-Print (Veletrhy Brno), EUROBLOCK , FachPack (NürnbergMesse), Smurfit Kappa, THIMM Packaging  

Bronze partner: DS Smith

Partner: Kantar CZ, BrauBeviale (NürnbergMesse), Ipsos, AVA

Partner třídění:  AOS EKO-KOM

.