V porovnání s plastovými láhvemi na bázi fosilních paliv dochází u nových typů láhví obecně ke snížení emisí uhlíku až o 40%. Udržitelnost je i z jednou priorit společnosti PepsiCo. Společnost se zavazuje do roku 2022 vyloučit veškerý panenský plast ze svých nápojových lahví značky Pepsi prodávaných na devíti trzích Evropské unie.

 

Současnou prioritou je nahrazovat konvenční polymery plasty vyrobenými z recyklátu použitých obalů (recyklovaný polyethylen tereftalát/„rPET“). Společnost PepsiCo má v plánu rovněž pokračovat v iniciativách založených na opětném použití a doplňování, jako je např. SodaStream.

Společnost odhaduje, že přechod na 100% rPET u nápojových lahví Pepsi eliminuje více než 70 000 tun čistého plastu na bázi fosilních paliv ročně a sníží emise uhlíku na láhev přibližně o 40%. Již v roce 2018 společnost oznámila, že do roku 2030 dosáhne 50% využití rPET v celé EU a to se jí podařilo již s předstihem nyní.  Urychlení tohoto cíle bylo možné díky vývoji technologických inovací v používání recyklovaných plastů v lahvích s oxidem uhličitým, zlepšení vzhledu recyklovaných plastů, ale i větší dostupnosti recyklovaných materiálů na trhu.

Za poslední dva roky dosáhla společnost PepsiCo na cestě k začlenění rPET již značného pokroku. Kromě zdvojnásobení používání rPET v EU na 30% za dva roky, uvedla na trh na třech trzích EU tři značky (Tropicana, Naked Smoothies a Lipton Iced Tea) ve 100% rPET lahvích.

100% rPET pro řadu značek

V roce 2021 by na 100% rPET  mělo přejít Německo, Polsko, Rumunsko, Řecko a Španělsko, zatímco Francie, Velká Británie, Belgie a Lucembursko přejdou na 100% rPET u výše zmiňovaného sortimentu v roce 2022. Tento krok se týká jak společností vlastněných společností, tak franšízových stáčíren v příslušných trhy. Ve Francii, Velké Británii, Německu, Belgii a Lucembursku jde zároveň závazek nad rámec značek Pepsi a zahrnuje všechny nealkoholické nápoje, například 7Up, Mountain Dew a Lipton Ice Tea. Polsko a Rumunsko využijí 100% rPET také pro značku Mirinda. Novým závazkem pak společnost PepsiCo podporuje environmentální kampaň, jejímž cílem je zajistit, aby se do roku 2025 na výrobu nových produktů na trhu EU použilo deset milionů tun recyklovaných plastů.

Recyklace, snížení množství obalů a nové materiály

I když je recyklace důležitou součástí řešení plastového odpadu, společnost PepsiCo uznává, že se jedná jen  o část řešené problematiky. Přístup společnosti je holistický, proto je založen na třech pilířích. Kromě zmiňované recyklace, společnost rovněž usiluje o snížení množství obalů, které používá, a o inovace svých obalů prostřednictvím technologického vývoje. Sem lze zahrnout výzkum nových materiálů, jejímž výsledkem byla první plně recyklovatelná papírová láhev (Pulpex), nebo i investice do opakovaně použitelných systémů, jako je SodaStream.