Kategorie Etiket je vždy bohatá na nápady i design, a je zároveň přehlídkou profesionální práce s dostupnými progresivními technologiemi. Nejinak tomu bylo i v letošním ročníku. Porota zde měla, jako každý rok velmi nelehkou úlohu, výsledný počet vítězů je čtyři, a mnohé další etikety zůstaly jen pár desetinek či setinek pod vítěznou linií.

 

Tesco Stores ČR přihlásilo do soutěže Tesco Finest Ryzlink rýnský, pozdní sběr 750ml s velmi zajímavým designem etikety (z dílny společnosti Fiala & Šebek - Visual Communications). Design působí velmi moderním a zároveň svěžím dojmem. Grafika je zvýrazněna zlatými efekty a kombinací matt a tactile laků.

 

Etiflex patří ke špičce oboru

Další tři vítězové byly od známého výrobce a zároveň i několikanásobného vítěze Obalu roku i World Star, společnosti ETiflex. Etiketa Starák je koncipována tak, že opravdu svým pojetím vypráví celý příběh výjimečného vinohradu v Bzenci na kopečku zvaném Starák. O zvýšení atraktivnosti se postaraly flexotisk, debossing, horká ražba. Opravdu neokoukaným designem je Etiketa Vinařství Bedřich. Malý vinař z Březí u Mikulova si vymyslel v tomto případě odvážnou sérii etiket s emotikony. Proměnlivost velkého množství emotikonů se váže vždy k určitému druhu vína a je zvláště vhodným počinem pro digitalní tisk a personalizaci.

Od černobílé k výrazné barevnosti

A Etiflex do třetice. Energický vinař Filip Mlýnek z Dolních Dunajovic se po letech rozhodl od základů změnit design svých původně černobílých etiket na výrazně barevné. Výsledek je naprosto skvělý! Etiketa je tištěná digitálně, díky povrchové úpravě soft touch laminací získává matný a hebký dojem a o pověstnou designovou třešničku na dortu se stará jemně provedená ražba.