Kategorie Dárkové obaly patří k nejvíce „zážitkovým“. Dárkový obal není obvykle tak zaměřen na materiálové či logistické úspory, ani nemusí příliš řešit současnou vlnu udržitelnosti. Naopak co je pro tuto kategorii přímo podmínkou? Výrazný design a znalost a dostupnost progresivních technologií. To vše vítězné obaly v této kategorii splňovaly beze zbytku.

 

Letošní vítězové této kategorie jsou čtyři a pokud bychom měli najít společné prvky, museli bychom tuto kategorii rozdělit na vítězné 2 + 2 obaly. Zatímco v jedné polovině vítězí beze zbytku barevnost a grafický design, druhá kategorie, je soustředěna více na design strukturální, doplněný vhodnou pérovou kresbou.

 

Co dokáží technologie

V8noce jsou ještě před námi, ale velmi pěknou inspiraci nabídl Grafobal v podobě dárkového souboru vánočních čajů. Nechybí zde pečlivá práce s parciální studenou ražbou, efektovým tiskem, embossing či matové hybridní lakování. Výsledek stojí prostě za to!

OnGlazz PR box vyrobil Logik, a i zde je znát profi práce vývoje i dobrá znalost technologií. Každý PR box byl navržen na míru zákazníkovi, kterému po otevření boxu zůstává personifikovaný dárek.

 

Vlnitá lepenka jako vkusný dárkový obal

Dárkové balení pro pivní speciály pivovaru Konrad vyvinul a vyrobil DS SMITH PACKAGING CZECH REPUBLIC. Obal má řadu vychytávek, nejpozoruhodnější je však kulatý tvar, u tohoto typu obalu naprosto ne běžný.

Ve spolupráci se společností SAMURAI SHOT vyvinula společnost BOXMAKER nový dárkový obal na lahev nealkoholického slavnostního šumivého nápoje. Několika dílný oba evokuje zdání tubusu, který však slouží svému účelu a je promyšlen do posledního detailu.