Grafika a design je spojena s mnoha obaly v různých kategorií, protože je však někdy akcent na tyto dvě hodnoty přece jen silnější než ostatní charakteristiky, již před časem organizátor soutěže, obalový institut SYBA, založil samostatnou kategorii zaměřenou především na tyto dvě vlastnosti a jejich následné marketingové působení. I letos zde bylo z čeho vybírat. Vítězné exponáty byly hned dva.

 

Zajímavostí této kategorie a dnešních vítězů je fakt, že jedním z nich je i Penny market, což je důkazem, že dnešní značky retailů, včetně jejich různých úrovní, mají opravdu vysokou úroveň.

 

  PENNY Královská Palírna Premium

Pro řetězec Penny Market navrhla HONEWA etikety pro prémiový alkohol (PENNY Královská Palírna Premium). Etikety byly navrženy tak, aby zprostředkovaly pocit elegance, sofistikovanosti a výjimečnosti, a zároveň aby na první pohled bylo zřejmé, o jaký druh alkoholu se jedná. Materiál je vyroben z kvalitního matného papíru s texturou připomínající plátno nebo starou knihu. Zlatá ražba a 3D lak dodávají etiketám luxusní vzhled.

 

  DULCIA - ochranný pleťový krém s SPF

Přihlášený obal byl vůbec prvním realizovaným projektem pro společnost DULCIA natural, s. r. o. Pro tuto společnost obal zhotovila společnost Cieszyńskie zakłady kartoniarskie, a to včetně návrhu metalických a 3D efektů. Výsledkem je velmi zdařilý a čistý design, provedený na metalické lepence na digitálním stroji HP Indigo 30000, potažený matnou laminací a s digitálním 3D lakem.