Registrace do 29. ročníku obalové soutěže OBAL ROKU je v plném proudu. Zájemci se mohou, stejně jako v předešlých ročnících, přihlašovat do kategorií Potraviny, Nápoje, Farmaceutické produkty, Čisticí a prací prostředky, Elektronika a spotřebiče, Automotive, Přepravní a průmyslové obaly, Dárkové obaly, Etikety, POP & POS displeje, Procesy a technologie, E-commerce a Ostatní. Letos vznikly také speciální kategorie pro pivovary. Termín uzávěrky soutěže je 1.8.2022.

 

Kritéria hodnocení

 V rámci hodnocení přihlášených exponátů bude letos brán velký zřetel na tato kritéria:

  • míra inovace
  • technické zpracování (kvalita materiálu, funkčnost exponátu, výrobní provedení)
  • design (grafická a/nebo konstrukční podoba)
  • logistická otázka (stohovatelnost...)
  • udržitelnost (míra recyklace, materiály) 

Prezentovat obaly před porotou bude možné třemi způsoby. První možností je, že obal představí přihlašovatel osobně před porotou. Druhou možností je, že využije představení prostřednictvím organizátora. Třetí, nejnovější možností představení obalu, je představení prostřednictvím Zoom videokonference.

 

Registrace do soutěže i letos probíhá online a to prostřednictvím přihlašovacího formuláře na webu www.obalroku.cz.  

 

Hodnocení v srpnu
Odborné poroty se k hodnocení přihlášených exponátů sejdou ve dnech 23. a 25. srpna. Po druhém dni komise proběhne již tradiční večírek s vyhlášením oceněných.

 

OBAL ROKU

OBAL ROKU je jediná certifikovaná obalová soutěž určená pro české i zahraniční firmy, které se podílí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a následně propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na  trhu objevují. Celá soutěž vyvrcholí slavnostním předání ocenění na Galavečeru OBALu ROKU.

Úspěch v soutěži OBAL ROKU dává možnost nominace a je bránou do světové soutěže WorldStar Award. Zde se utkají ty nejlepší obaly na světě mezi sebou.

 

Poděkování partnerům soutěže
Poděkování patří partnerům letošního ročníku OBALU ROKU, bez jejichž podpory by se soutěž nemohla uskutečnit. Generálním partnerem a zároveň partnerem třídění je společnost EKO-KOM, stříbrnými partnery jsou společnosti EMBAX-PRINT, FACHPACK, THIMM PACK’N‘DISPLAY, SMURFIT KAPPA. Partnerem je veletrh BRAU-BEVIALE a společnost IPSOS.