Obal roku 2021 - jediná certifikovaná soutěž v Česku a na Slovensku, určena pro společnosti podílející se na zajímavém obalovém řešení skončila mimořádně úspěšně.  Vedle cen Obalu roku byly uděleny i ceny hlavní – Cena za Udržitelnost, Design Touch a Zlatá, Stříbrná (zde dokonce 2x) a Bronzová cena předsedkyně poroty. Každý pátek jsme připravili rozhovor s hlavními vítězi, tak, aby byl nejenom zajímavý, ale i inspirativní pro další ročník soutěže. Dnešní rozhovor je s nositeli Stříbrné ceny předsedkyně poroty.

 

Dnešní rozhovor je s vítězem Stříbrné ceny předsedkyně poroty, kterou získala společnost CHEMOSVIT FOLIE, s.r.o. Odnosný sáček na toaletní papír je zároveň udržitelným konceptem v tom nejlepším slova smyslu. Balení z PE je plně reycyklovatelné, navíc tím, že je použit PCR (post-consumer) a PIR (post-industrial) recyklát dochází ke značnému šetření primárních zdrojů. Velkou materiálovou úsporou je i snížení tloušťky folie o 5-10 µm. V neposlední žadě může sáček po vyprázdnění posloužit i jako plastový pytel na odpadky. Za společnost CHEMOSVIT FOLIE pro Syba Blog News odpovídala Eva Sámelová, Research and Development Specialist. Více o exponátu i dalších vítězích Obalu roku najdete zde.

  

-          Jaké byly hlavní důvody výběru přihlášení konkrétního vítězného exponátu do soutěže OR? 

Dôvodov prihlásenia obalu na toaletný papier do súťaže obal roka bolo viacero.

Jeným z dôvodov bola jeho inovatívnosť, možnosť sekundárneho použiatia, čo samozrejme väčšina primárnych obalov nemá.

Druhým dôvodom bolo použitie recyklátu. Mechanický recyklát z finálních výrobkov samozrejme nie je možné použiť opätovne na potravinový obal, ale na hygienu to možné je. Chceme aj týmto spôsobom informovať zákazníkov, že nie je zbytočné dávať plastový odpad do žltých nádob, že ho skutočne vieme opätovne využiť.

 

-          Můžete „odtajnit“ u vítězného exponátu nějaké info, co v přihlášce nebylo? Na příklad – úspěšná Case study, jiné ohodnocení v jiné soutěži? nový zákazník, modifikace exponátu, problémy s vývojem? Atd.

Vývoj tohoto obalu nebol jednoduchý, museli sme sa popasovať s rôznymi nástrahami. O to viac nás teší že náš obal ocenili nie len súčasní zákazníci ale že sa ozvali aj noví. Vo vyvíjaní stále pokračujeme. Prvá verzia bol klasický lesklý obal, v druhom kroku sme vyrobili matnú verziu obalu, postupne sme znižovali hrúbku pri zachovaní mechanických vlastností obalu a taktiež pracujeme s obsahom PCR regranulátu (recyklát od koncového spotrebiteľa).

 

-          Zúčastňujete se pravidelně soutěže OR, ev. kolikrát? Zvažujete přihlášení vašeho vítězného exponátu i do mezinárodní soutěže World Star, pro kterou je OR jako jediná soutěž na českém trhu certifikována?

Áno, už niekoľko rokov sa zúčastňujeme súťaže pravidelne. Vždy nás nesmierne poteší keď patríme medzi ocenených, veľmi si to vážime, lebo vieme, že je to neľahké ponúknuť zákazníkom  niečo nové, lepšie.

Prihlásili sme tento obal aj do medzinárodnej súťaže a veríme že v nej vo veľkej konkurencii obstojíme.

 

-          Jaký význam má pro vás, ev. obecně soutěž OR na českém trhu?  Zvažujete účast i v dalším ročníku? 

Sme firma ktorá vyrába pre mnohé nadnárodné spoločnosti, ale dodáváme aj na slovenský a český trh. OR nám dáva možnosť prezentovať naše novinky, pochváliť sa vývojom, informovať svojich ale aj potenciálnych zákazníkov. Na ďašom ročníku OR by sme sa veľmi radi zúčastnili. Či sa nám do vtedy podarí dotiahnuť do úspěšného konca niektorý z projektov čo máme rozpracované je teraz ťažko predpovedať. Veríme že áno.

 

-          Jaké případné změny byste v soutěži Obal roku uvítali?

Systém súťaže nám vyhovuje a momentálne mi nenapadajú žiadne zmeny.