Obal roku 2021 - jediná certifikovaná soutěž v Česku a na Slovensku, určena pro společnosti podílející se na zajímavém obalovém řešení skončila mimořádně úspěšně.  Vedle cen Obalu roku byly uděleny i ceny hlavní – Cena za Udržitelnost, Design Touch a Zlatá, Stříbrná (zde dokonce 2x) a Bronzová cena předsedkyně poroty. Každý pátek jsme připravili rozhovor s hlavními vítězi, tak, aby byl nejenom zajímavý, ale i inspirativní pro další ročník soutěže. Dnes se zaměřením na Design Touch.

 

Dnešní rozhovor je s vítězem ceny za Design Touch, tedy společností Fiala & Šebek - Visual Communications a.s. Exponát Galerie du Thé zaujal porotu především velmi čistým designem. Koncept designového a obalového řešení nové značky superprémiových čajů určených pro e-commerce trh a cílených na nejnáročnější klientelu jihovýchodní Asie a arabského světa, kombinuje exkluzivní minimalismus s „unboxing experience“.  Za společnost Fiala & Šebek pro Syba Blog News odpovídal Martin Vlk, Brand Strategy & Business Director.

Více o exponátu i dalších vítězích Obalu roku najdete zde.

 

-          Jaké byly hlavní důvody výběru přihlášení konkrétního vítězného exponátu do soutěže OR? 

Jak uvádím níže, projekt „prošel“ naším sítem našich interních kritérií:-). Nicméně tento projekt v sobě kombinuje několik rovin, jež lze v budoucnu očekávat stále více jako běžné parametry brandingovo – obalových projektů. Nový zákaznický segment, nový distribuční kanál, nová forma prodeje, nový způsob a nástroje, jak budovat vztah mezi značkou a zákazníkem, a k tomu navíc vytvoření nové, mezinárodně srozumitelné ultra prémiové značky. Vše současně limitováno řadou omezujících faktorů, které neumožňovali např. vývoj nového, individuálního tvaru či formátu balení. Takže v součtu spousta výzev, které bylo třeba v jednom designovém řešení společně vyřešit a překonat.

 

-          Můžete „odtajnit“ u vítězného exponátu nějaké info, co v přihlášce nebylo? Na příklad – úspěšná Case study, jiné ohodnocení v jiné soutěži? nový zákazník, modifikace exponátu, problémy s vývojem? Atd.

Získaná ocenění pro Galerie du thé nyní hrají zcela nečekanou a zásadní roli v rozvoji klientova businessu v Číně. Tato ocenění napomáhají kredibilitě značky v očích čínských obchodních partnerů (e-commerce distributorů) a současně i její relevanci pro zákazníky v ultra prémiovém segmentu. Takže lze říci, že ocenění mají globální dopad:-).

 

-          Zúčastňujete se pravidelně soutěže OR, ev. kolikrát? Zvažujete přihlášení vašeho vítězného exponátu i do mezinárodní soutěže World Star, pro kterou je OR jako jediná soutěž na českém trhu certifikována?

Soutěže OR se účastníme víceméně pravidelně každý rok. Vždy ale záleží na konkrétních dokončených projektech ten daný rok. Zda podle našich interních kritérií splňují nároky na přihlášení do obalové či designové soutěže. A je pravda, že tato naše kritéria jsou poměrně hodně přísná. Proto většinou přihlašujeme pouze 1 projekt, výjimečně 2. Už několikrát se v historii OR stalo, že jsme nějaký projekt interně nevyhodnotili jako „dost dobrý“ pro přihlášku. Pak jej však přihlásil sám klient a exponát uspěl a ocenění získal :-).

Pokud jde o mezinárodní soutěž WorldStar, oba letošní oceněné projekty z dílny Fiala&Šebek již jsou do WS2022 přihlášené.

 

-          Jaký význam má pro vás, ev. obecně soutěž OR na českém trhu?  Zvažujete účast i v dalším ročníku? 

Jak jsem již zmiňoval, každý rok se snažíme vybrat zajímavý projekt pro tuto soutěž. Pro agenturu Fiala&Šebek má ocenění především prestižní význam. Jsme jednou z vedoucích firem v oblasti brandingu a designu v ČR a naší každodenní snahou je, aby naše řešení byla oceňována. Samozřejmě primárně klienty za to, že skvěle plní své cíle a účel, pro něž byla vytvořena. Vzhledem k naší roli v odvětví jako takovém pak samozřejmě i ocenění projektů v nejrůznějších soutěžích ze strany odborné veřejnosti. Proto jsme velmi hrdí na to, že se aktuálně Fiala&Šebek může pyšnit již 24 českými i mezinárodními oceněními za posledních 16 let.

V neposlední řadě jsou oceněné projekty velkou satisfakcí pro tým, jež na projektu pracoval. Zejména pak pro designéry hraje ocenění velmi významnou, motivační roli. (což v případě speciálního ocenění Design Touch platí dvojnásobně J). Právě proto jsme v posledních letech zavedli v agentuře tradici, že přebírajícími ocenění jsou vždy designér a projektový manažer.

 

-          Jaké případné změny byste v soutěži Obal roku uvítali?

Tady si netroufám hodnotit :-)