Kaufland nabízí opakovaně použitelné sáčky na chléb.  Prodejce potravin Kaufland, součást skupiny Schwarz, nově nabízí v Německu opakovaně použitelné látkové sáčky na chleba a rohlíky.  Opakovaně použitelné obaly jsou dlouhodobě nedílnou součástí oddělení ovoce a zeleniny Kauflandu: opakovaně použitelné sáčky, ve kterých mohou zákazníci přepravovat volně ložené ovoce a zeleninu.

 

Sáček na chléb je ideálním příkladem toho, jak mohou zákazníci řetězce ušetřit ještě více plastů ve svém každodenním životě bez velkého úsilí. Při využití konvenčních pekařských chlebových sáčků, zákazník často po vyprázdnění nesundává plastové okénko, což znamená, že nedochází k optimální recyklaci.

 

Nové sáčky lze prát v pračce na 30 stupňů a používat znovu a znovu, vysvětluje společnost. Benefitem jsou velká průhledová okna, která usnadňují identifikaci položky (položek) u pokladny. Jedna taška stojí 0,99 eura.

 

Opakovaně použitelná řešení nabízí Kaufland i na další produkty

Nový sáček na chléb doplňuje řadu praktických opakovaně použitelných řešení společnosti Kaufland. Opakovaně použitelné sáčky na čerstvé produkty jsou v oddělení ovoce a zeleniny k dispozici od roku 2019. Od loňského roku mohou zákazníci Kauflandu v mnoha obchodech vložit  vejce do opakovaně použitelné krabičky na vejce. Společnost upustila od jednorázových plastových víček pro některé výrobky z jogurtu a smetanového sýra svých vlastních značek K-Classic, K-Free a K-take it veggie a místo nich nabízí víčka pro opakované použití. Upuštěním od jednorázových víček lze ročně ušetřit kolem 60 tun plastu, vysvětluje Kaufland.

 

Kaufland patří k udržitelným řetězcům již řadu let

Kaufland jen v Německu ušetřil od roku 2017  31%  plastů. „Proto jsme rozšířili náš cíl: do roku 2025 chceme používat o 30 procent méně plastů a do roku 2027 o 35 procent. Kromě toho více než 50 procent našich obalů pro privátní značky jsou již plně recyklovatelné a používáme na ně v průměru kolem 34 procent recyklovaného materiálu,“ vysvětluje mluvčí společnosti Alisa Götzinger. Pro zákazníky by nakupování mělo zůstat jednoduché – jen s menším množstvím odpadu z obalů.

Kaufland spolupracuje také s FairCupem. Zákazníci si mohou nechat naplnit své nákupy do FairCups a zaplatit jednorázovou zálohu 1,50 eur za každé FairCup s víčkem. Po použití jsou FairCups s víčky vráceny do zpětného prodejního automatu a jsou tak vráceny do FairCup cyklu, kde jsou po nezbytných operací opět opakovaně použitelné.