Globální značka udržitelných obalů, společnost BioPak, byla finalistou v kategorii Product Innovation Front of House v rámci letošního udílení cen Food Packaging Awards v The Grand Hotel Brighton. Oceněný zakázkový Taco Box vytvořil výrobce společně s uživatelem řešení, tedy společností Wahaca.
Posláním společnosti Wahaca je vytvářet chutná mexické jídlo a zároveň integrovat udržitelné postupy do všech aspektů jejich provozu, tedy včetně balení. Právě za účelem svých cílů se společnost Wahaca spojilal s Deliveroo a BioPak. Výsledkem je dodávání špičkových potravin v udržitelných inovativních obalech.
Udržitelný obal s potřebnými vlastnostmi
Řešení Taco představuje v domácích podmínkách kompostovatelný produkt z rostlinných vláken (NF T51-800). Na britském trhu řešení oceňuje i MasterChef Tommi Miers a jeho tým. Box umožňuje dodávat zákazníkům jejich tacos čerstvá a rozpálená. Tacos není totiž až tak lehké zabalit, aby si produkt udržel všechny vlastnosti, včetně teploty a obal byl zároveň i udržitelným.
Přesvědčivá řeč čísel
V Biopac vyvinuli řešení pro tvar a velikost typického Wahaca taco, které je navíc kompostovatelné i v domácích podmínkách. Hmotnost balení byla navíc snížena o 42 % . Nové typy obalů zabránily i tomu, aby 9 tun plastu putovalo na skládku. Emise uhlíku se snížily o 69 %, a výrobce snížil i své náklady na balení o 37 %. Důležitou roli hraje certifikovaná domácí kompostovatelnost. Jakmile zákazníci dojí své taco, mohou prostě vložit tác do kompostovacího koše, jeho rozklad trvá 3 až 6 měsíců. Jen naokraj, např. rozklad pomerančové kůry trvá 6 měsíců a pecka z avokáda se rozkládá 12 měsíců.