Zvláště u menších objemů nealkoholických nápojů, které jsou určeny dětem, malý spotřebitel i jeho rodiče ocení pomůcku v podobě brčka. Brčka ale nepoužívají jen výrobci nápojů jako doplněk obalů, prodávaných v prodejních sítích. Plastová brčka byla donedávna populárním produktem i u fast food řetězců. Dnes se řada z nich od plastových brček z ekologických důvodů distancuje a hledá jiné alternativy. K nejnovějším počinům tohoto typu se připojil i Tetra Pak.
Podle studie Eunomia Research & Consulting se jen v zemích Evropské unie každoročně spotřebuje 36,4 miliardy brček. Proto jak fast foody, tak i prodejci nápojových produktů v obalech od plastových brček upouštějí. K iniciativě tohoto typu se např. začátkem tohoto roku připojil i známý řetězec Costa Coffee.
Tetra Pak a slámka z papíru
Brčka, nebo li slámky, usnadňují pití z kelímků, stojacích sáčků či z nápojových kartonů. K nejznámějším výrobcům posledního typu obalů patří společnost Tetra Pak. Společnost si je vědoma komfortnosti tohoto pomocného prvku, zároveň však i zátěže pro přírodu. Rozhodla se jít tedy cestou ekologické alternativy.
Vlastní vývoj slámky
V současnosti je vývoj nové slámky z papíru již téměř dokončen a cílem je, že ještě před koncem tohoto roku budou obaly s ekologickým (papírovým) brčkem již běžně v prodeji. V průměru jsou obaly Tetra Pak tvořeny přibližně 75% lepenky. Papírová brčka by byla dalším důležitým krokem směrem k dlouhodobé ambici, kterou je nabídka zcela obnovitelného portfolio.