Obalový design patří mezi disciplíny, která musí zvládat často protichůdné požadavky. Na jednu stranu by měl být poutavý, trendy a s tvůrčím rozmachem… na stranu druhou s nutností následovat pravidla balicích technologií a obalových materiálů.
Už třetím rokem se s panem Ivanem Civínem ze společnosti Packshot věnujeme v OBALOVÉ AKADEMII aktuálním trendům světového obalového designu. Cílem je inspirovat. Slideshow plná nápadů a vizuálních efektů napříč materiály. Obrazové vjemy jsou mnohdy víc než slova a o grafice to platí dvojnásob.
Co Váš poslední nákup? Proč jste si koupili produkt právě té konkrétní značky? Byl to impuls, nebo něco, co skutečně potřebujete? A teď, když o tom uvažujete, je nějaká šance, že jste to koupili právě proto, že to mělo zajímavý design? Ano, možná jste potřebovali šampon, ale potřebovali jste právě tuto konkrétní značku? Nebo jste si představili tu elegantní láhev ve své koupelně? To je účel balení. Balení, když je provedeno správně a kreativně, je nakonec tím, co prodává výrobek. Upozorňuje, vysílá zprávu, a způsobí, že se spotřebitelé cítí určitým způsobem.
Obecně se obaly zjednodušují, trend udávají světové značky, například Starbugs, Apple, Gap. Podle pana Civína jsou trendy tendence využívání symboly a celkově směr k jednoduchosti až minimalismu. Začínají se používat free hand fonty, písmena, která jsou ručně kreslená, kombinovaná se symboly. Stále intenzivněji působí v regálech bílá barva, případně tisk jednou barvou, často bílou na transparentním obalu. Sází se na vysoký kontrast – nejlépe černobílý a stálicí směřující nahoru jsou recyklované papíry.