Hrdá velká Francie v rozporu s budováním jednotného evropského trhu uvalila na řadu komodit od ledna loňského roku další povinnost. V prezentaci v rámci obalového vzdělávání – OBALOVÁ AKADEMIE pod názvem: Nové francouzské povinné označení TRIMAN se Vincent Chamagne zaměřil na vysvětlení kdy, kdo a za jakých podmínek musí povinné značení použít.
Filozofie nového loga je sloužit spotřebitelům a povzbuzovat ve třídění odpadů v domácnosti. Značku je nutno umístit na nábytek, textilní výrobky, boty, tiskoviny, pneumatiky, elektroniku a elektrické výrobky a také na „emballage ménagers“. Tyto dvě slova jsou do angličtiny Francouzi překládána jako „household packagin“ – v češtině se hledá vhodný výraz. Jedná se ale o obaly, jenž jako odpad mohou končit v domácnosti.
Pojem „emballage ménagers“ zavedla novela francouzského odpadového zákona, aniž jej definovala, přičemž chybí i provázanost na francouzskou a tudíž evropskou environmentální legislativu, jak ji známe pod obalovým zákonem u nás. U nás široce zavedené trojúhelníky se šipkami symbolizující recyklovatelnost (oběh materiálu výrobku) v žádném případě značku TRIMAN nenahrazují.