Průzkum společnosti Eviosys zdůrazňuje posun spotřebitelů směrem k udržitelnému balení.

87 % lidí si myslí, že období dárků vede k nehospodárnému chování. Více než polovina Evropanů si myslí, že jejich největším problémem jsou nyní životní náklady. 59 % je frustrovaných nebo rozzlobených kvůli množství plastů v supermarketech. 57 % by zaplatilo více za produkt zabalený udržitelným způsobem. 94 % spotřebitelů znovu používá nebo nebo sekundárně využívá kovové dárkové plechovky.

 

Již druhým rokem si nechal vypracovat gigant pro kovové obaly Eviosys celoevropský průzkum chování spotřebitelů vůči obalům. Evropský lídr provedl průzkum u 2 000 spotřebitelů ve Spojeném království, Francii, Německu a Španělsku, aby získal nejnovější informace o prioritách v této době ekonomické nejistoty, zejména v období svátků.

Obal a jeho materiál hraje velkou rozhodovací roli

Přesvědčivé údaje z průzkumu podtrhují rostoucí důležitost, kterou spotřebitelé přikládají obalu při rozhodování o nákupu. 87 % lidí si myslí, že období dárků vede k plýtvání, a 48 % respondentů uznává, že při nakupování často zvažují obalové materiály, což lze brát jako důkaz zvyšování povědomí o dopadu obalových materiálů na životní prostředí.

Frustrace z rozšíření plastů v supermarketech je hmatatelná, 59 % vyjadřuje nespokojenost s plastovými obaly. Stejné číslo respondentů (57 %) uvedlo, že by zaplatili více za produkty v udržitelnějších obalech. 63 % respondentů vnímá kov jako udržitelnější možnost než plast.

Kovy jsou vnímány udržitelně

Průzkum také zdůrazňuje další vnímané benefity kovových obalů, zejména jejich prakticky nekonečnou recyklovatelnost.  82 % respondentů uvedlo, že by si spíše koupili výrobek v kovovém obalu právě vzhledem k jeho recyklovatelnosti.

Vzhledem k tomu, že obavy o životní prostředí stále rostou, 66 % respondentů se domnívá, že společnosti nedělají dost pro řešení znečištění plasty. Naproti tomu 61 % považuje společnosti přijímající kovové obaly za zásadní krok k udržitelnosti. Vzhledem k tomu, že více než polovina Evropanů uvádí jako svůj hlavní problém životní náklady (56 %), 78 % uznává, že finanční náklady ovlivní jejich rozhodnutí o koupi dárkového předmětu.

Sekundární využití kovové obaly perfektně plní

V oblasti dárků 48 % spotřebitelů vyjádřilo, že možnost opětovného použití nebo opětovného naplnění produktu ovlivňuje jejich rozhodnutí, a to dokonce i nad úvahami o luxusu nebo designu. 94 % respondentů již své dárkové krabičky znovu používá, mezi oblíbené možnosti patří ukládání dekorací a drobných předmětů (51 %), skladování potravin (47 %), ukládání šperků (38 %) či jako základna pro kutilské projekty (26 %).

Zatímco sklo zůstává základním prvkem prémiových obalů pro 42 % respondentů, kov těsně následuje s 38 %, což zdůrazňuje, že spotřebitelé ho v období svátků velmi preferují.