Protože designové inspirace není nikdy dost, v dnešním krátkém sloupku se ohlédneme za některými zajímavými designy z poslední doby. A tato dávka inspirace se bude týkat jak pevných, tak i flexibilních obalů. Design je vždy subjektivní záležitostí, v některých případech se jedná „jen“ o estetickou formu užitných vlastností, jindy může design obal povýšit téměř až na umělecké dílo.
Nová kolekce New Stendhal Luxury Trend na první pohled zaujme svým obalem, nebo přesněji netradičním uzávěrem flakonu. Společnost Pujolasos, která stojí za tímto netradičním designem, je specializovaná firma zabývající se vývojem a výrobou dřevěných uzávěrů především pro parfumerie, Nová dekorace je založena na hlubokém reliéfu, ve spojení s jedinečnými tvary. Obal na parfém pak působí spíše jako umělecké dílo a tím nabízí produktu novou, vyšší hodnotu.
I sáček může mít výrazný design
Pro svou novou řadu ChickUp použila i německá společnost Eggelbusch netradiční, ale tentokrát i ryze účelný design. Obalové řešení Schur®Star Shape Bag je nejenom originálním počinem, ale svým konceptem, především zajímavě umístěným euro závěsem, se jedná i o řešení, které napomáhá ke zvýšenému pohodlí při konzumaci produktu na cestách. Řešení lze i poměrně úspěšně využít i v případě POS. Materiál sáčku je vícevrstvý kompozit a nabízí v kombinaci se zabudovaným zipem, nejenom nutné bariérové vlastnosti, ale i požadované pohodlí.
Různé obrazy v různých teplotách
První komerční využití termoinkoustů Reveal využil známý gigant v oblasti výroby nápojových plechovek, společnost Crown Bevcan Europe & Middle East. Nová produkce plechovek je určena pro společnost Coca Cola. Na plechovkách jsou vytvořeny 2 obrazy, který spotřebitel vidí pouze, když je plechovka studená. Se změnou (zvýšením) teploty se jeden obraz (barva) ztrácí. Jak spotřebitel pije obsah plechovky, objeví se ještě třetí obraz, který může obsahovat např. sdělení, zprávu či kód (např. QR pod obrázkem propojuje exkluzivní videoobsah, což vede k návštěvě webových stránek značky).