Udržitelnost se stává stále větším faktorem v rozhodovacím procesu o koupi produktu. Spotřebitel však potřebuje k posouzení realistický základ, a této tendenci v současnosti vychází vstříc iniciativa společnosti Amcor, který obaly opatřuje etiketou „Reducing CO2 Packaging“ od Carbon Trust, tak, aby bylo patrné, jak významné snížení uhlíkové stopy produkt přináší.
Tak, jak roste povědomí o vlivu lidské činnosti na životní prostředí, si spotřebitel stále častěji klade otázky jaký výrobek a v jakém obalu nakoupit. Stále významnější roli při výběru představuje hledisko jeho dopadů na životní prostředí. Společnost Amcor patří v obalovém průmyslu v oblasti posuzování životního cyklu k průkopníkům, již před více než 10 lety vytvořila průkopnickou službu ASSET ™ pro posuzování životního cyklu. V současnosti přichází s další iniciativou – označování uhlíkové stopy.
Jistota snížení CO2 o 20% či více
Znalosti podrobností o životním cyklu obalů poskytují identifikační fakta celkové ekologické stopy, kterou produkt zanechává. Tyto znalosti zároveň umožňují majitelům značek činit informovaná rozhodnutí o typu balení, který pro svůj brand chtějí využít. Počínaje rokem 2021 společnost Amcor umožňuje presentovat na svých obalech uhlíkovou značku Carbon Trust a nezávisle tak informovat spotřebitele o možnosti snížení emisí uhlíku. Etiketa je aplikována na obaly, u kterých je možné prokázat snížení uhlíkové stopy o 20% nebo více.
Odměnou zodpovědným brandům je loajalita spotřebitelů
Komunikace snahy o snížení uhlíkové stopy v životním cyklu produktu nejenom napomáhá při výběru obalu producentovi zboží, ale zároveň představuje značný benefit pro samotného spotřebitele, který se stále častěji na základě různých environmentálních kritérií rozhoduje o koupi. Důsledkem je, že spotřebitelé, kteří se staví zodpovědně ke změnám klimatu, budou moci svou loajalitou odměnit ty značky, které prokazují, že přijímají svou společenskou zodpovědnost v podobě podobných pozitivních opatření.
Amcor systém Carbon Trust každý rok audituje a certifikuje pomocí metodiky používanou v ASSET ™, takže si značky mohou být jisti, že jejich hodnocení životního cyklu jsou aktuální a splňují příslušné průmyslové standardy.