Design musí zaujmout, čím rychleji, tím lépe. V konkurenční nabídce nesmí být ztracený, ale naopak jedinečný, přitom ale pro spotřebitele srozumitelný, podle toho jakou cílovou skupinu má oslovit. Po celém světě se koná řada designových soutěží, které slouží často i jako inspirace pro řadu studií. Jednou z nejznámějších akcí je Pentawards.

Pentawards, je světové soutěž věnované výhradně designu obalů. Jen letošního ročníku se zúčastnilo 1843 obalů z pěti kontinentů. Uděleno bylo 47 zlatých ocenění v 55 kategoriích.

K narozeninám patří kniha

U příležitosti svých 10. narozenin, vydal pořadatel Pentawards prostřednictví německého nakladatelství Taschen novou inspirativní knížku The Package Design Book 4, ve které čtenář najde nejenom popisy, ale především fortografie vítězných exponátů ročníku 2015, 2016. Kniha má 400 stránek a je ve 3 jazykových mutacích (angličtina, němčina, francouzština). Na trhu je prodávána za US$ 59.99 ( £ 34.99 či € 39.99).

Rozčlenění podle segmentů

Přes 400 zajímavých nápadů ze 40 zemí světa, které byly oceněny na mezinárodním plénu, je přehledně rozčleněno na kategorie nápojů, potravin, parfumérie, luxusního sortimentu atd. Díky tomuto přehlednému členění a popisu se čtenář velice dobře v knize orientuje.