Výsledky průzkumu agentury Data Collect ukazují, hitem českých e-shopů zůstává elektro a oblečení. Po internetu je nakupuje 70, respektive 44 % nakupujících. Vybrané zboží si zákazníci většinou nekoupí v prvním e-shopu, na který narazí ─ více než 8 z 10 nakupujících si ho běžně prověří některým ze srovnávačů cen, a teprve podle průměrné částky se pak řídí. Češi jsou navíc vychytralí – zboží nekupují naslepo, ale napřed si zajdou do kamenné prodejny, kde se přesvědčí, že jim parametry a kvalita vyhovují. Poté si zboží levněji objednají z e-shopu. Tento postup volí 73 % zákazníků.

Balení

To, jakým způsobem a jak kvalitně je zboží zabaleno, hodnotí jako důležité téměř 70 % respondentů. Ti, kteří mají špatnou zkušenost s dodaným zbožím, které jim přišlo poškozené, se domnívají, že škoda vznikla při přepravě – uvádí to více než 68 % lidí, to opravdu není malý podíl. Dynamický, často živelný rozvoj prodeje přes internet se nevyhnul průvodním problémům nových odvětví: balení rozhodně patří mezi ně.

graf

 Obaloví experti dávají za pravdu Janu Rozlivkovi, jednateli společnosti Mail Step: Poškození zboží během přepravy může provozovatel e‑shopu předejít. Důležité je, aby už i fázi balení svěřil do rukou profesionální logistické společnosti, která zboží pečlivě zabalí a zajistí dodání zákazníkovi. Celý proces od skladování přes kvalitní balení až po zajištění bezpečné a spolehlivé dopravy je relativně složitý dokonce i pro malé e-shopy, vyžaduje znalosti, dovednosti a zkušenosti.

Mail StageMail Step, Mail Stage

Společnost Mail Step založil před dvaceti lety Jan Rozlivka, úspěšný reprezentant České republiky v akrobatickém letectví. Společnost se specializuje na kompletaci a balení zboží. Za dvacet let své existence zvládla zkompletovat, zabalit a odeslat 620 milionů listovních zásilek, 38 milionů balíků a 1,25 miliardy tiskovin. Aktuálně se na obchodníky obrací s novou službou Mail Stage, která e-shopům nabízí možnost soustředit se jen na marketing a vylepšování služeb pro klienty, zatímco Mail Step zajistí skladování zboží, kompletaci objednávek a jejich zabalení a odeslání zákazníkovi. E-shopy tak získají zkušeného partnera pro oblast tzv. fulfillmentu a snižují své náklady.