Poté, co Kofola ČeskoSlovensko koupila zavedenou rodinnou firmu Espresso a vstoupila do kávového byznysu, se rozhodla své voňavé portfolio rozšířit. Na trh uvádí novou značku kávy Trepallini, která je namíchaná italskými mistry, praží se pěkně postaru a staví na tradici a zkušenostech lidí podílejících se na výrobě kávy po generace. Distribuovat ji chce nejen do znovuotevřené gastronomie, ale i do domácností prostřednictvím e-shopu a jak jinak než v pěkných retro obalech.

 

„S kávou jsme začali teprve loni a už se nám v této kategorii zalíbilo natolik, že jsme se rozhodli k naší prémiové kávě Reserva vyvinout vlastní značku Trepallini,“ říká Karel Hrbek, marketingový ředitel Lerosu, tedy voňavého pilíře Skupiny Kofoly, a dodává: „Přicházíme s co nejautentičtější italskou kávou - takovou, jakou si dáte v malé kavárně třeba v ulicích Neapole. Vymyšlenou, testovanou a vyrobenou italskými mistry. Jde o směs arabiky a robusty, kávu s plným tělem a nízkou kyselostí, s příjemnou chutí kakaa a dozvukem sušeného ovoce.“

 

Příběh kávy

Na začátku příběhu nové značky stáli kávoví mistři: Federico Bonomi, majitel rodinné pražírny, která vyrábí kávu už od roku 1886, Simone Pecora z kávového institutu ARC, který obchoduje se zelenou kávou z rovníkových oblastí a garantuje její kvalitu, a lidé z firmy Cimbali, výrobce kávovarů se 150letou zkušeností. „Právě Federico a Simone strávili mnoho času na vývoji chuti, intenzity a vůně nové kávy. V Miláně jsme poté společně otestovali zhruba 15 vzorků, ve kterých jsme našli přesně to, co jsme hledali - kávu silné, nahořklé chuti, zkrátka Caffè italiano perfetto,“ vzpomíná Karel Hrbek.

 

Obaly s retro fotem od mistra Scianna

Zatímco kávoví mistři ladili chuť, marketingový tým Lerosu začal usilovně hledat jméno a podobu nové značky. „Chtěli jsme, aby komunikace byla opravdu autentická. Italové často říkají: Non ti preoccupare! Nedělej si starosti! Věnuj se tomu, co je opravdu podstatné. A to jsme aplikovali i na kávu. Té kvalitní italské totiž stačí tři věci – miscela (pečlivě vybraná a upražená směs kávových zrn), machina (kvalitní a správně seřízený kávovar) a mani (šikovné ruce zkušeného baristy). Tyto tři klíčové ingredience nás inspirovali k tomu, abychom naši novou kávu pojmenovali Trepallini neboli tři body, tři tečky,“ vysvětluje Hana Nováková, brand manažerka Lerosu. Autentičnost pravé italské kávy podtrhují černobílé snímky použité na obalech produktů, které pořídil v 60. letech slavný italský fotograf Ferdinando Scianna.