Jistě žádnému obalovému odborníkovi neuteklo, že čím déle, tím více čárových kódů na obalech identifikujících zabalené zboží pro elektronické zpracování dat o tomto zboží, se nespokojí s klasickým grafickým konceptem: černé čáry v bílém obdélníku. Naopak, zřejmě nezadržitelným trendem je využití tohoto důležitého nosiče dat i k marketingovým propagačním účelům.
A nejedná se o čárky výhradně na obalech
V Průhonickém parku byl instalován pokladní a odbavovací systém dodaný společností NESSY. Vstupenky mají vytištěný černý čárový kód na (hodně) tmavě hnědošedém pozadí. Přesto čtecí zařízení takto málo kontrastní zobrazení dat bez problémů snímá.
Čas na změnu?
Postoj globálního strážce správnosti provedení čárových kódů, organizace GS 1, nabádající designéry k upuštění kreativního přístupu k zobrazení čárových kódů na obalech, k tomuto standardy popsanému technickému zobrazení, se míjí účinkem.
Možná by stálo za to, zkusit se postavit do čela tohoto trendu a sestavit kreativní manuál pro takový tvůrčí přístup, který by umožňoval zapracovat do designu obalu kreativitu tvůrce a současně podržel technické parametry na úrovni dobré čitelnosti datového zobrazení.
Možná, že snímací technika pokročila a nastal čas i pro změkčení samotných standardů.