Unilever na konci července oznámil uvedení svých nejudržitelnějších pracích kapslí v globálním měřítku. Ukazuje se, že udržitelnost je vyžadována ve většině částí vyspělého světa. Prací kapsle jsou navrženy tak, aby je bylo možné používat v chladné vodě a tím zároveň došlo i k významnému ušetření energií. Vůbec po prvé jsou zabaleny v kartonové krabici bez jakéhokoli použití plastů.

 

Prací kapsle nové generace Unilever je čirá kapsle rozdělená do tří částí - fialové, modré a bílé. Kapsle je speciálně navržena pro praní ve studené vodě (20 °C a méně). Spotřebitelé tak mohou ušetřit až 60 % energie v rámci jednoho praní. Emise skleníkových plynů jsou sníženy o 16 %.

Speciálně navržené složení obsahuje biologicky odbouratelné aktivní složky, které jsou ze 65 % získány z rostlinných zdrojů a byly optimalizovány tak, aby poskytovaly špičkový čisticí výkon ve studených a krátkých cyklech. Inovovaná kapslová membrána je plně biologicky odbouratelná a díky rychlému rozpouštění nezanechává na prádle žádné zbytky.

Kartonovým obalem bez plastů dochází ke každoroční úspoře

Nejznámější značka pracích prostředků společnosti Unilever, Dirt Is Good (také známá jako Persil, Skip a OMO), představila nově navrženou kapsli, která pomáhá dekarbonizovat proces praní a zároveň poskytuje špičkový čisticí výkon. Nové kapsle jsou zabaleny v kartonovém obalu bez využití plastů, čímž dochází ke každoroční úspoře 6 000 tun plastu, což odpovídá hmotnosti 500 dvoupatrových autobusů. Tento typ obalů byl použit v rámci dané produkce vůbec poprvé.

Za vývojem obalu stojí Graphic Packaging

Inovativní obal byl vytvořen ve spolupráci se společností Graphic Packaging International. Důležitým krokem vývoje bylo vytvoření bariéry vůči vlhkosti a to tak, aby lepenkový obal poskytoval bariéru ve stejné kvalitě jako předešlý obal plastový. Tato bariéra je důležitá i proto, aby nedocházelo k případnému „přilepení“ kapslí k sobě.  Krabice se navíc i snadněji otevírá a zavírá, je opatřena dětskou pojistkou a je plně recyklovatelná. 50 % lepenky pochází z recyklovaných zdrojů a zbytek z lesů s certifikátem FSC3.

Nový produkt, který bude uveden nejprve ve Francii, předtím, než bude uveden na další trhy, je dalším příkladem strategie Unilever Clean Future. Strategie, která byla oznámena v září 2020, si klade za cíl zásadně změnit způsob, jakým jsou vytvářeny, vyráběny a baleny některé z nejznámějších čisticích a pracích prostředků na světě, má být podpořena během 10 let investicí ve výši 1 miliardy EUR.