V polovině června se konal na výstavišti v Bangkoku (Bangkok International Trade Exhibition Centre) další ročník veletrhu Propak Asia. Zajímavostí zde bylo hodně a kromě obalů zde byly presentovány i pomocné obalové prvky, tedy i uzávěry. Řadu zajímavých řešení v hale 102 presentovala společnost UNITED CAPS.
Známý výrobce uzávěrů zde kromě standardních řad, představil i řadu novinek, mezi kterými nechyběly ekologické „zelené“ uzávěry, uzávěry s ergonomickým tvarem či chytré uzávěry, které lze využít v boji proti padělání produktů či vysledovatelnosti.
Nescafé Gold i zelené uzávěry
Výsledkem společného vývojové úsilí se společností Nestlé je vytvoření nového uzávěru na kávu Nescafé Gold. Novinkou u tohoto uzávěru je i použití 100% metalického materiálu, který tvoří obrubu uzávěru. Ve spolupráci s brazilskou petrochemickou společností Braskem představila společnost UNITED CAPS i řadu zelených plastových víček a uzávěrů z bio cukrů z cukrové třtiny. Zelený polyetylen je alternativou ke klasické výrobě z konvenčních plastů.
Uzávěry v boji proti padělkům
Odhaduje se, že se ročně na světě prodá padělané zboží v hodnotě padesáti miliard dolarů. Navíc se odhaduje, že v důsledku padělaného zboží nejde jen o ekonomické ztráty, ale i nebezpečí pro spotřebitele, dle statistik existuje ročně zhruba 3 000 úmrtí, kterým lze předejít verifikací produktu. Dalším důsledkem padělání je i poškození reputace značky, protože 45% spotřebitelů se po špatných zkušenostech vyhne značce alespoň na dva roky, zároveň rovněž sdílejí špatné zkušenosti se sociálními médii, takže poškození značky je ve skutečnosti ještě vyšší. UNITED CAPS využívá u chytrých uzávěrů řady ochranných prvků, vč. QR kódů. Sem patří např. technologie QR +, kombinace QR kódu a bezpečného otisku prstu ve spojení s IML etiketami či holografické rytí integrované do uzávěru, kde tvoří vnitřní neodstranitelný bezpečnostní prvek.