Letošní Obal roku je už za námi a porota se shodla, že byl vyrovnanější než ročník před ním. Tím, však vůbec nedošlo k usnadnění rozhodování, spíše naopak. Rozhodnout se mezi kvalitativně srovnatelnými produkty, který cenu zaslouží a který na ní nedosáhne bylo nesmírně obtížné. A letos o ceně rozhodovali setiny bodů!
Letošních kategorií bylo 14, novinkou byly dvě samostatné pivní kategorie – Pivní design Touch plechovka a Pivní Design Touch etiketa. A protože předávání cen a vyhlášení hlavních cen (a ty jako každým rokem v tuto chvíli zatím nejsou známi a budou odtajněny až na Gala večírku) bude až v rámci Gala akce Obal roku, která se koná souběžně s mezinárodním kongresem Obalko 13. – 14. 10. v AQUAPALACE Čestlice, podívejme se zatím do té doby na malou ochutnávku vítězů z jednotlivých kategorií. A začněme dnes novinkami, tedy pivním speciálem.
Pivní design Touch – plechovka
Z designu pivních plechovek jednoznačně zaujal Primátor Tchyně. Pivo kombinuje dva pivní styly – ležák a IPA. A design je opravdu rozpoznatelný, jednoduchá pérovka, ale promyšlená do posledního detailu.
Pivní design Touch – etiketa
Zde na vítězství dosáhly hned dvě etikety. A není divu, stačí se rozhlédnout, především po designech obalů malých pivovarů, které se nebojí (a na rozdíl od spoutanosti corporate identity pivovarů globálních i mohou) jít prakticky jakoukoli neotřelou cestou. Právě tady ostatně vidí pořadatel soutěže i další potenciál, jak zvýraznit značku prakticky jakéhokoli pivovaru v Čechách. A letošní vítězové?
Série piv Pivovaru Proud. Atypické svislé umístění logotypu doplněného geometrickým symbolem se stalo velmi vhodnou a vkusnou propojující linkou pro celý sortiment.
Neotřelý design má i druhý vítěz, který opět nabízí rzné typy piv v sérii chutí. Řada F.H.Prager ciderů se odlišuje sjednocujícím designem s různými typy barev.