Obal roku svým jubilejním 30. ročníkem a počtem přihlášených exponátů potvrdil svou pevnou pozici na trhu jediné certifikované obalové soutěže v ČR pro World Star. Všem vítězům nezbývá než pogratulovat, ale poděkování zaslouží i ty exponáty, které neuspěly. Díky vysoké kvalitě jim obvykle letos do vítězství chyběly jen desetinky bodů. Ještě před oficiálním předáváním cen, představme si tedy vítěze soutěžních kategorií!
Vysoké bodové ohodnocení téměř všem exponátům svědčí o kvalitě českých a slovenských obalů. Na druhé straně: Vítězi se mohou stát opravdu jen ti nejlepší. Letošní soutěž OR měla zpřísněná, ale zároveň jasnější a pro přihlašovatele i jednodušeji formulovaná kritéria. Nechyběly ani další novinky. Tou nejvýraznější je zavedení nové kategorie: Marketing. Dnes se však podívejme na hojně zastoupenou kategorii Potraviny, kde z velkého množství exponátů uspěly hned čtyři. Všechna řešení mají velký akcent na udržitelnost, nikoli jen na prázdnou formu tohoto slova, ale na celkový obsah.
Průlomové inovace v úsporách
Maso Uzeniny Polička nově na českém trhu presentuje unikátní FLOW PACK balení mletého masa, za využití ochranné atmosféry k maximálnímu zachování trvanlivosti a čerstvosti. Tento nový typ obalu ušetří oproti původnímu balení 70% plastu, má výrazně nižší hmotnost, je výborně potiskovatelný a i plně recyklovatelný!
Redesign obalu Pierot od GREINER PACKAGING SLUŠOVICE nahradil původní ikonickou konstrukci obalu vyráběného technologií vstřikování za obal tvarovaný s výraznou úsporou polypropylenu a snížením uhlíkové stopy CO2. Snížením „nožičky“ kelímku pro oblíbený jogurt vznikla úspora 40 t PP a 120 kamionů ročně! A pozor, objem produktu pro spotřebitele zůstal beze zbytku zachován!
Balení kávy či brambor v novém!
Recyklovatelný monostrukturální PE triplex, který je metalizovaný, je výbornou udržitelnou náhradou za nerecyklovatelnou strukturu PET/Al. Vrchní folie u laminátu od přihlašovatele CHEMOSVIT FOLIE je termostabilní a porovnatelná s PET. Bariéra pro balení kávy či sušených plodů tedy není nijak snížena.
Loňský nositel ceny Sympatie letos obal nejenom vylepšil, ale rovnou i patentoval! SKALKOV HOLDING letos u poroty zabodoval kolekcí papírových tašek s jedinečným designem stejného rozměru s potiskem ve třech barvách. Vedle dobře rozvrhnutému potisku je na tašce vynechané místo pro vlastní popis zabaleného zboží i na vlastní propagaci.