Již v porotě Obalu roku získal velký ohlas výrobce Třemošenské uzeniny, tedy spoečnost, která není výrobcem obalů, ale uživatelem, nicméně ve spolupráci s obaláři dosáhla společnost naprosto profi (a navíc i velmi lákavého) výsledku. Asi nemohlo být ani překvapením, že atraktivní obal jednoznačně „zaboduje“| i na World Star….

 

EXTRA SKIN balení, které významnou měrou zatraktivňuje produkt je určen pro Tremonito (tvarovaný salám bez obalu), ale i další výrobky z Třemošenské uzeniny. Vysoký stupeň vakua, kvalitní bariérový materiál, který pevně obepíná produkt a je zataven k celému povrchu podložky, možné postupné vybalování produktů, to vše přispívá ke snižování food waste. Nejenom o vítězném obalu, ale i o postojích společnosti jsme si povídali s jednatelem společnosti Třemošenská uzenina s.r.o.MVDr. Radkem Šůsem.

 

 

-        Získali jste letos nejvyšší možné obalové ocenění, tedy WS… Je to vaše první ocenění na celosvětové obalové scéně? Jak vnímáte status ocenění WS, ev OR?  Případně z jakých dalších typů ocenění již mohla mít vaše firma radost?

RŠ: Třemošenská uzenina je rodinná výroba kvalitních uzenin, kousek od Plzně. Nejsme výrobci obalů. Jsme uživateli obalových řešení. Byla to naše první účast v soutěži Obal roku. V úspěch našeho exponátu EXTRA SKIN balení pro Tremonito a další naše výrobky jsem tajně doufal. Získali jsme navíc i vysoké ocenění, Stříbrnou cenu předsedkyně poroty. Tento úspěch v silné konkurenci skvělých soutěžních exponátů od obalových profesionálů nás mile překvapil a dodal odvahu přihlásit se do světové soutěže WorldStar for Packaging. Tuto soutěž už dlouhou dobu sleduji. Považuji ji za inspirativní z pohledu uživatele obalových řešení. Ocenění v silné kategorii food ve světové soutěži je pro Třemošenskou uzeninu obrovský úspěch.

 

-   Zkusme začínajícím konstruktérům/designerům/technologům odtajnit jak probíhá práce na úspěšném obalu… Kdo nebo co všechno je nezbytné, aby se obal stal na trhu úspěšným?

RŠ: Každý si přeje, aby jeho obal byl úspěšný. O skutečné úspěšnosti rozhoduje umístění na trhu a hlavně zákazník. Významnou roli hraje též kvalita výrobku, který je v obalu umístěn. V našem případě můžeme do vítězného obalu balit široký sortiment masných výrobků, například párky, klobásy, uzené maso, nebo tvarované trvanlivé fermentované masné výrobky řady Tremonito. Salám Tremonito nabízí širokou paletu tvarů a chutí. Je tvarován bez technologického obalu, bezobalovou technologií, proto ho na rozdíl od běžných salámů nemusíte loupat. Tvarujeme ho do tvaru tyčinky, donuty, hvězdy, nebo srdce. Tvarovací formy jsou originál, vyrobené jen pro nás na základě našeho požadavku.    

 

-        Kde, ev. u koho hledají vaši kreativci, případně R&D inspiraci?

RŠ: Inspiraci hledáme nejčastěji na výstavách a zahraničních trzích. Nevyvíjíme přímo nový obal. Hledáme obalové řešení, které zahrnuje vhodný balicí stroj a obalové materiály. Atraktivní grafické zpracování je posledním krokem. Obal EXTRA SKIN s oddělitelnou folií na papírové podložce jsme na náš trh uvedli jako první.

 

-        Jak byste popsali váš vítězný exponát, jaké jsou jeho 3 hlavní benefity?

 RŠ:

1.    Atraktivní pro spotřebitele

2.    Výborně ochrání produkt

3.      Šetrný k životnímu prostředí

 

-        Cítíte u vás ve firmě nějaké významnější proměny trhu či změny požadavků zákazníků? Jaké?

RŠ: Vnímáme, že o kvalitní čerstvé výrobky od regionálních výrobců je velký zájem. Zákazníci se rádi vracejí pro tradiční produkty, ale nebojí se vyzkoušet i novinky od prověřených dodavatelů.

 

-        Zvažujete i letošní účast v soutěži Obal roku, ev. později WS?

RŠ: Do soutěže Obal roku se rádi přihlásíme, až budeme mít další zajímavý obal. V tomto roce to ještě nestihneme.