Udržitelnost patří ke žhavým tématům, kterým se současný především Západní svět věnuje. Moderní člověk si stále více uvědomuje svou zodpovědnost vzhledem k přírodě a snaží se jí i pozitivně řešit. Na slavnostním večeru v Amsterdamu byly v červnu předány prestižní ceny Sustainable Food Awards za udržitelné produkty v různých kategoriích. Nechyběly tedy ani obaly.
Sustainable Food Awards pořádá Ecovia Intelligence (dříve Organic Monitor). Ocenění byla udělována producentům, kteří pomáhají budovat udržitelný potravinářský průmysl. Vítězové byli vybráni porotou složenou ze zástupců nápojových firem, nadnárodních potravinových společností, dodavatelů obalových materiálů, médií a výzkumných agentur. Ceny se udílí v 5 kategoriích (New Sustainable Product, Sustainable Ingredient, Sustainable Packaging, Sustainability Pioneer, Sustainability Leadership)
Udržitelné produktu přispívají k udržitelnosti životního prostředí
Cenu za nový udržitelný produkt obdržela Bogawantalawa Tea Estates (Srí Lanka) Ekologicky čisté čaje se vyrábějí v Golden Ceylonském údolí, jsou to první certifikované čajové směsi, které jsou prodávány v evropských maloobchodních prodejnách. Za některé své produkty dostal ocenění I řetězec Coop. Ceny byly udíleny I za udržitelné přísady v produktu či technologie
V oceněních nechyběly ani řešení využívána při balení produktů.
Udržitelné balení
Společnost EOSTA (Nizozemsko) obdržela nejvyšší ocenění pro značku Natural Branding, která využívá laserovou technologii k označení ovoce a zeleniny. Tato technika nahrazuje plastové obaly, čímž ušetří mnoho tisíc tun emisí CO2 již v prvním roce, návratnost je tedy velmi rychlá a systém je z hlediska udržitelnosti velice přínosnou záležitostí.